Sökning: "c uppsats social"
Visar resultat 1 - 5 av 183 uppsatser innehållade orden c uppsats social.
1. Samlade runt vårt köksbord; i familjegruppchatten - en undersökning om att göra familjeintimitet i en digital värld.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Denna uppsats behandlar intimitet och familjeskapande med digitala verktyg i en globaliserad värld innanför ramen av familjegruppchatten. Syftet är att undersöka gruppchattens funktion, dess konsekvenser och betydelser; hur den påverkar individers välmående och deras band till sin familj i en värld vars traditionella värderingar och normer tenderar att lösas upp och bytas ut mot nya. LÄS MER
2. Corporate Social Responsibility och goodwillnedskrivning : En kvantitativ studie på 703 publika europeiska bolag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Corporate Social Responsibility och Goodwill Impairment: Sambandet mellan CSR och goodwillnedskrivningar. En kvantitativ studie på 703 noterade europiska företag under 2022. LÄS MER
3. EU-arbetsrätten och den svenska modellen - Om utrymmet för kollektivavtalsfrihet i bemanningsbranschen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska fakulteten; Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Det har argumenterats för att den svenska arbetsmarknadsmodellen (den svenska modellen) och arbetsmarknadens parters ställning kan vara hotad till följd av EU-samarbetet och den utveckling som skett på arbetsrättens område. Redan vid det svenska inträdet i unionen betonades vikten av att modellen skulle vara ohotad och frågan om den svenska modellens ställning har diskuterats flitigt sedan dess. LÄS MER
4. Effekten av influncer marknadsföring på konsumenter : En studie av hur influencer kampanjer påverkar konsumenternas varumärkeslojalitet och köpintention
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Sammanfattning Titel Effekten av Influencer Marknadsföring på konsumenters: En studie av hur influencer kampanjer påverkar konsumenternas varumärkeslojalitet och köpintention Nivå C- uppsats, 15 hp Författare Charlotte Krönlein och Hanna Kram Handledare Afshin Afsharipour Examinator Svante Andersson Termin VT 2023 Syfte: Syftet med studien är att förstå effekten av hur influencers medverkan i kampanjer på konsumenters varumärkeslojalitet och köpintention, samt att undersöka eventuella skillnader mellan män och kvinnor i detta sammanhang. Studiens syfte är att skapa en förståelse för hur mycket influencers medverkan i kampanjer påverkar människors vilja att köpa företagets produkter och hur de bidrar till varumärkeslojalitet, samtidigt som den tar hänsyn till skillnader mellan män och kvinnor. LÄS MER
5. Perspektiv på hälsa i idrott & hälsa : En jämförande textanalys av Sverige och Nordirland
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : Syftet med denna C-uppsats är att undersöka och jämföra perspektiven på hälsa i läroplanerna i Sverige och Nordirland. Undersökningen är en jämförande textanalys av den svenska kursplanen för idrott och hälsa 1 och den nordirländska kursplanen för Physical Education i Key Stage 4. LÄS MER