Sökning: "c uppsats textil"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden c uppsats textil.

  1. 1. Kundvärde i konsumentreturer : En jämförande studie om hur svenska e-handelsföretag inom modebranschen skapar kundvärde genom returns management-processen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Astrid Lindahl; Nathalie Andersson; Pauline Westman; [2019]
    Nyckelord :returns management; customer value; value chain; e-commerce; fashion industry; returns management; kundvärde; värdekedja; e-handel; modeindustri;

    Sammanfattning : Digitalisering är idag en av de mest inflytelserika trenderna inom modebranschen, vilket bland annat är starkt kopplat till att e-handel blivit ett allt mer självklart val för konsumenter. I samband med detta har konsumenter i allt större utsträckning börjat betrakta sitt eget hem som provrummet i den digitala butiken, vilket har lett till att returer är ett växande problem för e-handelsföretag. LÄS MER

  2. 2. Efficient social media marketing for sustainable fashion companies : Increasing interest and engagement on Instagram among millennial males by appealing to their values.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Natalia Lilja; [2019]
    Nyckelord :Sustainable fashion; Social media marketing; millennial male; marketing; Instagram content for marketing; Hållbart mode; Sociala media marknadsföring; Millenium mannen; Marknadsföring; Instagram innehåll för marknadsföringssyfte;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this paper is to identify how social media, specifically Instagram can be used to encourage interest among the millennial male for sustainable fashion products. The study contributes to give marketing insights and a broader understanding of the millennial male’s online behaviour, so that fashion companies within the sustainable sector of the industry can benefit from these when broadening their target market. LÄS MER

  3. 3. From Farm to Fabric : A Measurement of the Sustainability in a Textile Production in Northern India

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Tema Miljöförändring; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Amanda Borneke; Emelie Oldensjö; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : A value chain for a textile production can be described as transforming a crop into a textile, then turn the textile into a fabric, then create a product from that fabric - a horizontal chain from farm to fabric. This paper analyses the different activities within a value chain of a sustainable textile production in India to understand where, and how, sustainable value is added at each stage. LÄS MER

  4. 4. Återvunnet och Återspunnet : En jämförande studie om återspunna polyesterfibrer kan uppnå likvärdig kvalitetsom nyproducerade polyesterfibrer

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Oliwia Fridlund; Elin Bjärkeblad Gyllstad; [2015]
    Nyckelord :Återspunna polyesterfibrer; återvunna material; miljö; basplagg; kvalitet; dimensionsändring; noppbildning; nötningshärdighet;

    Sammanfattning : En del företag har tagit de stora miljöproblemen inom textilproduktion på större allvar än andra, vilket har lett till att de börjat ta tillvara på gammalt material. Återvinning utav gamla material är i fokus för många utredningar. LÄS MER

  5. 5. Textilt upprop : get dirty for human rights

    Kandidat-uppsats, Textil

    Författare :Livia Esposito; [2011]
    Nyckelord :textil industri; mode; mänskliga rättigheter; hållbar utveckling;

    Sammanfattning : Vad gömmer sig bakom alla de produkter som vi finner ute i butikerna? Eller v c ni gömmer sig bakom alla dessa produkter? Varför måste vi köpa, köpa, köpa, utan urskillningsförmåga och ibland helt utan vare sig vett eller tanke på vilka konsekvenser vår köpmani får för andra människor i andra delar av världen, men kanske framför allt för oss själva. Jorden är och förblir rund. LÄS MER