Sökning: "c uppsats utbildningsvetenskap"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden c uppsats utbildningsvetenskap.

  1. 1. Tystnaden talar för sig själv : Prosocial tystnad på arbetsplatsen

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Viktoria Derkert; Diana Hedborg; [2022]
    Nyckelord :arbetsplatskultur; prosocial tystnad; prosocialt beteende; tystnad på arbetsplatsen; tystnadskultur;

    Sammanfattning : Denna C-uppsats behandlar tystnadskultur på arbetsplatsen och utmanar till utveckling av detbefintliga begreppet prosocial tystnad. Den undersöker även relationen mellan tystnadskulturoch prosocial tystnad. LÄS MER

  2. 2. Bedömning i ritningsläsning och skiss- och ritteknik : En kvalitativ studie om lärares egna utsagor om sin bedömning i arbetsområdet ritningsläsning och skiss och ritteknik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Avdelningen för lärande, estetik och naturvetenskap; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Kim Wang; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna uppsats har som syfte att undersöka tekniklärares uppfattningar om deras egen bedömning i ritningsläsning och skiss och ritteknik samt att undersöka vilka CAD- program de tillfrågade lärarna använder sig av i ritningsläsning och skiss och ritteknik. Dessutom syftar studien till att undersöka vad de tillfrågade lärarna anser är typiskt för bedömning av förmågor som motsvarar betygen E, C och A i det aktuella arbetsområdet i kursen teknik 1 för gymnasieskolan. LÄS MER

  3. 3. Att välja rätt är inte lätt

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Utbildningsvetenskap; Lunds universitet/Svenska

    Författare :Louise Pålsson; [2018]
    Nyckelord :skönlitteratur; litteratururval; litteraturundervisning; literacy; läsning; Svenska 1; Svenska 2; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Syftet med och utgångspunkten för denna uppsats var att undersöka gymnasielärares resonemang om urval av skönlitteratur till undervisningen i Svenska 1 och Svenska 2. De två frågeställningar som undersöktes och besvarades handlar dels om vilka didaktiska överväganden som lärare gör i samband med litteratururvalet, dels om hur lärarna uppfattar de delar av svenskämnets styrdokument som rör läsning och arbete med skönlitteratur. LÄS MER

  4. 4. Serier i skolan : En C-uppsats i bildpedagogik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Olof Falk; Löfgren Michael; [2015]
    Nyckelord :Serier; bildpedagogik; bildundervisning; populärkultur; högstadiet;

    Sammanfattning : ABSTRACT Vår uppsats har som syfte att undersöka möjligheterna för och effekterna att använda sig av serier som undervisningsmedel inom bildpedagogiken. För att skapa oss en bild av detta valde vi att söka svar på hur skolväsendet traditionellt betraktat tecknade serier och annan populärkultur och jämföra detta med lärare och elevers syn på populärkultur och serier idag. LÄS MER

  5. 5. Drama som pedagogisk metod i undervisningen : En intervjustudie i tre olika praktiker

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Linnea Carlsson; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : C-uppsats: ”Drama som pedagogisk metod i undervisningen.” Författare: Linnea Carlsson. Lärosäte: Högskolan i Gävle. Skriven: 2015 – 02 – 19 Denna studie undersöker lärare och pedagogers syn på drama som metod i undervisningen. LÄS MER