Sökning: "c uppsatser gu"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden c uppsatser gu.

  1. 1. MOTIVATION I MATEMATIKINLÄRNING HOS SVENSKA GRUNDSKOLEELEVER: En analys av arton svenska studier skrivna mellan år 2005 och 2016

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet

    Författare :Maryia Zhaunerchyk; Irina Ramkhen; [2017-05-05]
    Nyckelord :Motivation; grundskola; matematik; matematikdidaktik; forskningsläge; avhandling; examensarbete; analys;

    Sammanfattning : Syfte: Med vår studie vill vi undersöka forsknings- och kunskapsläget i Sverige vad gäller motivation för matematik hos grundskoleelever. Teori: I uppsatsen undersöker vi hur viktig skolmatematiken är och vilken roll spelar motivation för en lyckad inlärning av grundskoleelever. LÄS MER

  2. 2. Examensarbetet om examensarbeten. En kvantitativ undersökning av hur många som blir klara i tid med sina kandidatuppsatser.

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/JMG - Inst f journalistik och masskomm

    Författare :Emilia Johansson; [2015-09-22]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Ska du börja skriva uppsats? Har du kanske redan börjat? Eller började du förra året och borde varit klar för längesen? Om du blir klar med kandidatuppsatsen i tid beror delvis på vilken utbildning du läser. Det visar en undersökning av studieresultat för 1 726 studenter på Göteborgs Universitet. LÄS MER

  3. 3. Sammansatta ord – en studie kring vuxna sfi-elevers användning av långa ord i sin skriftliga produktion

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språket

    Författare :Eva Lennermo; [2013-06-25]
    Nyckelord :sammansatta ord; andraspråksinlärare; ordförråd;

    Sammanfattning : Det svenska språket har i det närmaste oändliga möjligheter att bilda sammansättningar och sammansatta ord utgör därför en betydande del av en språkbrukares ordförråd, både det allmänna ordförrådet och det ämnesspecifika. Av den anledningen är det av stor vikt att inlärare av svenska som andraspråk uppmärksammas på detta ordbildningsmönster och att lärare är medvetna om vilka svårigheter som kan uppkomma. LÄS MER

  4. 4. Lärares (o)kunskap om formativ bedömning - en kvalitativ innehållsanalys

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Elin Svensson; Rima Engström; Nicolas Hasselqvist; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Vårt syfte har varit att undersöka om formativ bedömning används av lärare i Sveriges skolor och hur lärare motiverar sitt val av bedömningsform.För att ta reda på det har vi gjort en kvalitativ innehållsanalys av fem C-uppsatser som alla innehåller kvalitativa intervjuer inom ämnet bedömning. LÄS MER

  5. 5. ”Man vill ju inte ha några äckliga gubbar…” – En studie i elevers uppfattningar om lärare på Facebook

    C-uppsats,

    Författare :Magnus Delin; [2011]
    Nyckelord :sociala medier; Facebook; yrkesetiska principer; i;

    Sammanfattning : Denna examensuppsats baseras på 30 elevers uppfattningar om sin relation till lärare på detsociala nätverket Facebook. Idag har en stor del av gymnasieelever en profil på Facebook ochäven en del lärare. Att dessa två därför kommer mötas på Facebooks sociala arena äroundvikligt. LÄS MER