Sökning: "c uppsatser"

Visar resultat 11 - 15 av 48 uppsatser innehållade orden c uppsatser.

  1. 11. ”Man vill ju inte ha några äckliga gubbar…” – En studie i elevers uppfattningar om lärare på Facebook

    C-uppsats,

    Författare :Magnus Delin; [2011]
    Nyckelord :sociala medier; Facebook; yrkesetiska principer; i;

    Sammanfattning : Denna examensuppsats baseras på 30 elevers uppfattningar om sin relation till lärare på detsociala nätverket Facebook. Idag har en stor del av gymnasieelever en profil på Facebook ochäven en del lärare. Att dessa två därför kommer mötas på Facebooks sociala arena äroundvikligt. LÄS MER

  2. 12. Genusrepresentationerna i Sex and the City - Banbrytande eller stereotypiska?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Nikie Elgqvist; [2011]
    Nyckelord :genusrepresentation; Sex and the City; likheter; skillnader; identitet; teman; stereotyper; manligt och kvinnligt;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att komplettera tidigare forskning gjord av Rosalind Gill, Kim Akass och Janet McCabe, samt två skrivna C-uppsatser i medie- och kommunikationsvetenskap av Paulina Bånge och Cecilia Samuelsson, om tv-serien Sex and the City. Vilket görs genom att studera könsroller och karaktärsutveckling hos de kvinnliga och manliga huvudkaraktärerna. LÄS MER

  3. 13. Hur påverkas lärare genom kompetensutveckling inom IKT? En studie huvudfokus på PIM

    C-uppsats,

    Författare :Linda Halvarsson Kärnström; Kristina Vendelstrand; [2011]
    Nyckelord :IKT; Kompetensutveckling; PIM; digital kompetens;

    Sammanfattning : Våra frågor som vi fokuserar kring är följande:Har PIM påverkat lärarnas användande av digitala verktyg i undervisningen?Vilken attityd har läraren till PIM?Förändras attityder till digitala verktyg efter genomgången PIM utbildning?Anser läraren att lärarrollen blir förändrad av digitala verktyg i undervisningen?Studiens är genomförd i en mellanstor stad strax utan för Göteborg. Respondenterna är alla utbildade lärare inomår F-6. LÄS MER

  4. 14. Relationsmarknadsföring inom modebranschen : En studie av kundklubbar, nyhetsutskick och den personliga interaktionen i detaljhandeln

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :OSKAR LJUNG; MICHAEL ÅKESSON; [2011]
    Nyckelord :CRM; mode; relationship marketing; fashion; retailing; relationsmarknadsföring; detaljhandel;

    Sammanfattning : Relationsmarknadsföring har idag blivit en central del i många företags marknadsföring. Kort sammanfattat är relationsmarknadsföring ett marknadsföringssätt som fokuserar på att etablera och utveckla relationen till kunden. LÄS MER

  5. 15. Framgångsfaktorer för köpcentrum

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Emil Eliasson; Anna Haapalehto; [2011]
    Nyckelord :shopping centre; factors of success; köpcentrum; framgångsfaktorer;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Framgångsfaktorer för Köpcentrum Nivå: C-uppsats inom ämnet marknadsföring Författare: Emil Eliasson & Anna Haapalehto Handledare: Lars Steiner Datum: 2011-06 Syfte: Huvudsyftet med detta examensarbete är att ta reda på vilka faktorer som behövs för att ett köpcentrum ska bli framgångsrikt. Vad efterfrågar konsumenterna i dagsläget om vilka preferenser de har till ett köpcentrum. LÄS MER