Sökning: "c-; gruppdynamik"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden c-; gruppdynamik.
1. Sex och samlevnadsundervisningpå gymnasiet : Hur tyckte naturkunskapslärarna att det blev efterinförandet av GY11?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktikSammanfattning : År 2011 infördes sex och samlevnadsundervisning för första gången i läroplanen förgymnasiet i ämnet naturkunskap. Syftet med den här C-uppsatsen var att undersökahur lärare i en liten svensk kommun upplever att det är att undervisa i sex ochsamlevnad efter införandet av GY11. LÄS MER
2. Estetiska ämnen och skolan: Ämnesintegrering, inlärning och gruppdynamik ur lärares perspektiv
C-uppsats,Sammanfattning : Vi ska undersöka hur förekommande ämnesintegrering är beträffande de teoretiska i samröre med de estetiskaämnena enligt lärare. Samt om lärarna tror att detta påverkar gruppdynamiken och detta i sin tur inlärningen hoseleverna. Vår huvudfråga är hur förekommande ämnesintegreringen av de estetiska ämnena är. LÄS MER
3. Aggression Replacement Training - hur får man en hållbar förändring?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : Syftet med denna C-uppsats har varit att undersöka hur metoden Aggression Replacement Training (ART) används i arbetet med ungdomar. I ART tränas den unge i att förändra sitt aggressiva beteende och sina värderingar och ersätta dessa med positiva tankar och handlingar. LÄS MER
4. VARFÖR BYTER INTE DU OM? : Elevers förklaringar till att de inte byter om och deras lärares syn på fenomenetExamensarbete lärarprogrammet
Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)Sammanfattning : I vår studie har vi haft för avsikt att i första hand undersöka omklädningsrummets påverkan påelevers deltagande i idrottsundervisningen. I en nationell utvärdering gjord på begäran avSkolverket uppgav 56 % av föräldrarna att idrott och hälsa är ett av de fem viktigaste ämnenai skolan. LÄS MER
5. ”Det goda grupparbetet” – en kvantitativ studie om grupparbete på socionomprogrammet i Göteborg
C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka och beskriva hur grupparbete upplevs som undervisningsform och grupprocess av studenter och lärare på institutionen för socialt arbete. För att få en djupare förståelse för hur grupparbete går till och hur det påverkar studerandes lärande valde vi att använda oss av följande frågeställningar: • Hur har studenterna upplevt grupparbete under utbildningen? • Har kunskaper om grupp och grupprocesser någon betydelse för genomförande av grupparbete? • Hur upplever lärarna studenternas grupparbete? Metoden för studien är kvantitativ och som undersökningsinstrument har vi använt oss av två olika enkäter. LÄS MER