Sökning: "c- hanna"

Visar resultat 1 - 5 av 203 uppsatser innehållade orden c- hanna.

  1. 1. The Impact of Language on Bilateral Trade

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomi

    Författare :Wilma Geust; Hanna Szinai; [2024]
    Nyckelord :gravity; language; bilateral trade; trade models; internet;

    Sammanfattning : This paper investigates the impact of different language factors on international bilateral trade from 1996 to 2020 through gravity model analysis. Sharing a common language has been proven to facilitate trade between countries and is often included as an indicator variable in the gravity model of trade. LÄS MER

  2. 2. Weather and Firm Production in Europe

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomi

    Författare :Hanna Johansson; Leo Ljunggren; [2023]
    Nyckelord :Climate change; Weather; Firm Production; Europe; Nomenclature of Territorial Units for Statistics;

    Sammanfattning : With exceeding risks of climate change damages, the economical implications of changes in weather patterns for firm production have become increasingly important. Up until now, a European setting and more time relevant data have been missing in current research analyzing such implications, which is where this thesis resolves such shortcomings. LÄS MER

  3. 3. Opening The Gates to The Swedish Mortgage Market - A Study on How the Recent Emergence of Mortgage Credit Companies Affects Real Interest Rates in Sweden

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomi

    Författare :Hanna Eriksson; Ludvig Höjman; [2023]
    Nyckelord :Mortgage credit companies; Lag 2016:1024; average mortgage interest rate; policy rate transmission;

    Sammanfattning : This paper examines the impact of the emergence of mortgage credit companies (MCCs) on real mortgage interest rates in Sweden. Our results reveal that MCCs exert downward pressure on average mortgage interest rates for the whole market and monetary financial institutions (MFIs), with statistical significance for most interest rate fixation periods. LÄS MER

  4. 4. Effekten av influncer marknadsföring på konsumenter : En studie av hur influencer kampanjer påverkar konsumenternas varumärkeslojalitet och köpintention

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Charlotte Krönlein; Hanna Kram; [2023]
    Nyckelord :Influencer marknadsföring; köpintention; varumärkeslojalitet; social identitetsteori; electronic word of mouth; Theory of Planned Behavior.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel Effekten av Influencer Marknadsföring på konsumenters: En studie av hur influencer kampanjer påverkar konsumenternas varumärkeslojalitet och köpintention Nivå C- uppsats, 15 hp Författare Charlotte Krönlein och Hanna Kram Handledare Afshin Afsharipour Examinator Svante Andersson Termin VT 2023 Syfte: Syftet med studien är att förstå effekten av hur influencers medverkan i kampanjer på konsumenters varumärkeslojalitet och köpintention, samt att undersöka eventuella skillnader mellan män och kvinnor i detta sammanhang. Studiens syfte är att skapa en förståelse för hur mycket influencers medverkan i kampanjer påverkar människors vilja att köpa företagets produkter och hur de bidrar till varumärkeslojalitet, samtidigt som den tar hänsyn till skillnader mellan män och kvinnor. LÄS MER

  5. 5. Post Pandemic Work-Life Balance A qualitative study on the post-pandemic development of the managerial view on increased digitalization, working from home, and work-life balance

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Nils Öberg; Hanna Pellkvist; [2023]
    Nyckelord :Work-life balance; Remote work; Managerial perspective; Pandemic;

    Sammanfattning : The increased digitalization and remote work following the pandemic has caused both positive and negative shifts in the perception of work-life balance. On one hand, it has allowed for more flexibility in working hours, but on the other hand, it is at the expense of increased job intensity and technostress. LÄS MER