Sökning: "c- kreativitet"

Visar resultat 6 - 10 av 47 uppsatser innehållade orden c- kreativitet.

  1. 6. Kreativa personlighetsdrag : En explorativ studie

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Psykologiska institutionen

    Författare :Magnus Westling; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka i vilken grad olika personlighetsdrag är relaterade till Divergent tänkande och Kreativitet. De personlighetsdrag som ingick i studien var a) de fem övergripande dimensionerna i femfaktormodellen, b) fysiologiskt betingade beteenden ur Grays teori om känslighet för belöning och bestraffning (eng. LÄS MER

  2. 7. "Jag är den första som gör det på det sättet jag gör det på": En kvalitativ forskningsstudie om kreativitet i musikundervisningen.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Marcus Gunnarsson; [2014]
    Nyckelord :Music Education; Educational Science; kreativitet; music curriculum; kursplan i musik; läroplan; musikundervisning; grundskola; Utbildningsvetenskap; Musikpedagogik; curriculum; primary and secondary school; creativity; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : I skolan är kreativitet idag ett av honnörsorden och i kursplanen i musik betonas betydelsen av att undervisningen ska ge eleverna möjligheten att utveckla sin musikaliska kreativitet. Men vad är musikalisk kreativitet? Styrdokumenten ger ingen tydlig vägledning hur begreppet ska tolkas, utan lärare och utbildare är lämnade åt sina egna tolkningar. LÄS MER

  3. 8. Företags användning av årsbudget

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Peter Karlsson; Hoa Dang Thi Bich; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Företags användning av årsbudget Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Utgivningsår: 2013-03 Författare: Hoa Dang, Peter Karlsson Handledare: Arne Fagerström Syfte: Tidigare forskare har riktat kritik mot användningen av årsbudget i företag, de anser att årsbudget kan göra ett företag stelt och svårt att anpassa sig till omvärldsförändringar. Därför är syftet med den här studien att förstå hur företag använder årsbudget och om företag kompletterar sin årsbudget för att förbättra företagets planering. LÄS MER

  4. 9. Skyltfönstrets möjligheter - En kvantitativ studie om skyltfönster baserad på kreativitet och tid -

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Shiva Shokouh Aghai; Mai Duong Thi; [2013]
    Nyckelord :creativity; time aspects; store window; consumer behavior; image;

    Sammanfattning : Store windows, as many earlier research studies indicate, is an important factor of the store atmosphere to attract customers into the store. In this study we have narrowed it down and chosen to focus on how different contexts of the store windows will effect customers' evaluation. LÄS MER

  5. 10. Kreativa föräldrar - En fallstudie om föräldraskapets och föräldraledighetens effekt på förälderns kreativitet i arbetet

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Victoria Carlsson; Beatrice Nylund; [2012]
    Nyckelord :Creativity; Parental leave; Affect; Experiences; Self-esteem;

    Sammanfattning : Parenting and parental leave in a career context is a highly topical subject in which discussions about gender equality and corporate discrimination against parents occur daily. Media has recently raised the theory of parenting and parental leave as having positive impacts on personal development, such as creativity enhancement, which may promote the individual's work performance. LÄS MER