Sökning: "c- kunskap lärare"

Visar resultat 1 - 5 av 161 uppsatser innehållade orden c- kunskap lärare.

  1. 1. Punctuation in Swedish Upper Secondary School

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Emma Madsen; [2022]
    Nyckelord :Punctuation; Skiljetecken;

    Sammanfattning : Punctuation enhances the understanding and correct reading of written text by the use of spacing and conventional signs. When learning a language, the usage of correct punctuation is vital. This is especially important when learning a second language since punctuation rules vary between languages. LÄS MER

  2. 2. Flyter gåsen? : En interventionsstudie om lågstadieelevers förståelse för det fysikaliska fenomenet flyta och sjunka.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet

    Författare :Rebecka Ekegren; Lill B C Pehrsson Simonsson; [2022]
    Nyckelord :Density; Physical phenomena; Practical activity; Primary school; Archimedes principle.; Arkimedes princip; densitet; fysikaliska begrepp; lågstadiet; praktisk aktivitet.;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med kunskap om hur elever i årskurs 1–3 förståroch förklarar det fysikaliska fenomenet flyta och sjunka. Studien ämnar ävenatt utforska hur en praktisk aktivitet kan bidra till att synliggöra och skapa endjupare förståelse för begreppen Arkimedes princip och densitet för elever pålågstadiet. LÄS MER

  3. 3. Prov och bedömning i samhällskunskap Gymnasienivå

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för de humanistiska och samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik

    Författare :Fatima Nekshbandi; [2021]
    Nyckelord :Written tests; knowledge requirements; upper secondary school level; social studies; grades; and assessment; Skriftligaprov; kunskapskrav; gymnasienivå; samhällskunskap; betyg och bedömning;

    Sammanfattning : En stor fråga i skolans värld är vilken kunskap eleverna ska undervisas på och hur eleverna ska utvecklas. En annan fråga är hur lärare ska bedöma eleverna för att försäkra sig om att ämneskunskap och ämnesförmågor som att tillämpa, analysera och värdera begreppskunskapnår fram till eleverna. LÄS MER

  4. 4. Möjligheter och utmaningar med webbaserad SFI-undervisning : En kvalitativ studie om sex lärares uppfattningar om fjärr- och distansundervisning på SFI kurs C under Coronapandemin 2020

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärande

    Författare :Nurbika Abdulmuslimova; [2021]
    Nyckelord :Svenska för invandrare SFI ; digitala verktyg; webbaserad undervisning; fjärrundervisning; distansundervisning; muntlig interaktion; muntlig produktion;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att skapa kunskap om SFI-lärares arbete kring webbaserad undervisning, samt vilka digitala verktyg de använder och på vilket sätt lärarna främjar språkinlärning, när det gäller muntlig interaktion och produktion och vilka metoder som används. Jag vill också ta reda på vad SFI-lärarna har för utmaningar och möjligheter med undervisning på distans. LÄS MER

  5. 5. A B C, hur svårt är D? : En studie i lärares val av strategier i den initiala bokstavsinlärningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Moa Andersson; André Folkestad; [2021]
    Nyckelord :läsinlärning; avkodning; bokstavsinlärning; syntetiska metoder; analytiska metoder;

    Sammanfattning : I denna studie har vi undersökt hur lärare arbetar med den initiala bokstavsinlärningen samt hur de väljer att motivera sina val av metod(er). Utifrån den tidigare forskningen framkommer det att det inte finns en given metod, utan många studier visar att lärare inte har några preferenser gällande metoderna. LÄS MER