Sökning: "c- kvalitativ intervju pedagogik"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden c- kvalitativ intervju pedagogik.

  1. 1. Motivation till naturkunskap : En studie av elevers motivation till att lära naturvetenskap i gymnasieskolan

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Pedagogik, språk och Ämnesdidaktik

    Författare :Ida Quvang; [2017]
    Nyckelord :Motivation; Intresse; Naturkunskap; Naturvetenskap; Lärande; Undervisning;

    Sammanfattning : Syftet med denna C-uppsats i lärande var vinna kunskap om elevers motivation till ämnet Naturkunskap. Studien genomfördes i två gymnasieklasser med inriktning mot samhällsvetenskap. Totalt deltog 35 elever och deras gemensamma lärare i studien. LÄS MER

  2. 2. Informationsdelning mellan bibliotekarier i deras yrkespraktik : En kvalitativ studie vid biblioteket på Høgskolen i Oslo og Akershus

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Hege Skahjem; [2015]
    Nyckelord :informationsdelning; bibliotekarier; högskolebibliotek; social praktik; sociokulturell teori; intervju; identitet;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to obtain a better understanding and a better knowledge of how librarians in a University College of Applied Sciences cooperate regarding information sharing. Seven librarians were studied by using semi-structured interviews. LÄS MER

  3. 3. Behandling av barn som förgripit sig sexuellt på andra barn : en studie om behandlares erfarenheter

    Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik

    Författare :Karolina Lindh; Lisa Petersson; [2007]
    Nyckelord :barn som förgripit sig sexuellt på andra barn; sexuella övergrepp; känslor; bemötande;

    Sammanfattning : ABSTRACT Växjö universitet Institutionen för pedagogik Pedagogik med inriktning mot ungdoms- och missbrukarvård, C- uppsats 10p Titel: BEHANDLING AV BARN SOM FÖRGRIPIT SIG SEXUELLT PÅ ANDRA BARN - en studie om behandlares erfarenheter. Engelsk titel: TREATMENT OF CHILDREN WHO HAVE ASSAULTED OTHER CHILDREN – a study of the handlers’ experiences. LÄS MER

  4. 4. Hur gör man uppror i rosa änglavingar? ­en studie om jämställdhetsarbeten i förskolan.

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Emilie Ströberg; Maria Jirestedt; [2007]
    Nyckelord :Genus; norm; jämställdhet; förskola; pedagogik;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att ta reda på hur man kan arbeta med jämställdhet i förskolan i enlighet med det somanges i styrdokumenten, enligt tidigare forskning, samt presentera exempel på detta. De frågeställningar sombesvaras i denna studie är; vad finns det för riktlinjer i styrdokumenten beträffande jämställdhetsarbete iförskolan samt hur kan arbeten med genus och jämställdhet se ut på förskolor?Detta arbete grundar sig dels på en litteraturstudie och dels på en kvalitativ studie. LÄS MER