Sökning: "c- lärare kvalitativ metod matematik"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden c- lärare kvalitativ metod matematik.
1. Visualisering i matematikundervisningen : och dess påverkan på elevers matematikförståelse
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)Sammanfattning : Sammanfattning Matanovic M., Ohlsson C (2021) Visualisering i matematikundervisningen och dess påverkan på elevers matematikförståelse. Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet 90 hp. LÄS MER
2. "Jag tycker att kunskapskraven är jätteotydliga..." : en kvalitativ studie om elevers förståelse för vad de ska kunna sista året i grundskolan
Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med studien var att undersöka om elever i årskurs nio vet vad som förväntas av dem i ämnena idrott och hälsa, svenska och matematik. Ytterligare ett syfte med studien var att ta reda på när, var och hur kunskapskraven förmedlas och konkretiseras från lärare till elever. LÄS MER
3. MOTIVATION I MATEMATIKINLÄRNING HOS SVENSKA GRUNDSKOLEELEVER: En analys av arton svenska studier skrivna mellan år 2005 och 2016
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitetSammanfattning : Syfte: Med vår studie vill vi undersöka forsknings- och kunskapsläget i Sverige vad gäller motivation för matematik hos grundskoleelever. Teori: I uppsatsen undersöker vi hur viktig skolmatematiken är och vilken roll spelar motivation för en lyckad inlärning av grundskoleelever. LÄS MER
4. Responsen – observationsstudie av en lärares respons då eleverna själva söker bedömning av utfört arbete
C-uppsats,Sammanfattning : Syftet: Syftet är att belysa en lärares muntliga respons i klassrummet genom analys av lärarens respons/svar dåeleverna i en klasssjälva söker bedömning av utfört arbete.Frågeställning:Vilka ord och uttryck använder läraren i sin muntliga respons till eleverna vid tre olika lektionstillfällen: a) i ämnet idrott och hälsa: samarbetsövning, b) i ämnet matematik: rättning, c) i ämnet svenska: alfabetsövning. LÄS MER
5. Språkets betydelse för matematik
C-uppsats,Sammanfattning : Vad kan det beror på att elever har svårigheter med matematikinlärning?Hur ser lärarna på språkets betydelse för lärande och undervisning i matematik?MetodArbete utgår ifrån en kvalitativ metod som bygger på intervju med ett antal lärare i fyra olikagrundskolor för tidigare år. Jag har använt bandspelaren under intervjun med lärarna, för attkunna omskriva och analysera dem i arbetet. LÄS MER