Sökning: "c- lärarutbildningen förskolan malmö"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden c- lärarutbildningen förskolan malmö.

  1. 1. Inkludering i förskolan - Pedagogers tankar om möjligheter och svårigheter

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Petra Bauer; Petra Johansson; [2011]
    Nyckelord :Integrering; Inkludering; Exkludering; Förskola; Pedagog; Barngrupp;

    Sammanfattning : Abstract Titel: Inkludering i förskolan - Pedagogers tankar om möjligheter och svårigheterInclusion in pre-school – Teachers’ thoughts about actabilities and difficulties.Författare: Petra Bauer och Petra JohanssonTyp av arbete: C-uppsats 15 högskolepoängHandledare: Kristian Lutz, Examinator: Marie LeijonKurs: förberedande kurs i specialpedagogik, Malmö högskolaDatum: 29 mars, 2011SyfteVi vill med vår undersökning få en bild av på vilket sätt pedagoger i förskolan arbetar mot en ”förskola för alla” . LÄS MER

  2. 2. Naturvetenskap och undersökande arbetssätt i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Catarina Blomqvist; Cathy Skaneborn; [2010]
    Nyckelord :förskola; undersökande arbetssätt; naturvetenskap; närmiljö; ReggioEmiliafilosofi;

    Sammanfattning : AbstractBlomqvist, C & Skaneborn, C (2009). Naturvetenskap och undersökande arbetssätt i förskolan. Malmö: Lärarutbildningen: Malmö Högskola. LÄS MER

  3. 3. Barndemokrati på gräsrotsnivå

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Patrik Karlsson; Carina Thomsen; [2009]
    Nyckelord :Barndemokrati; Barndelaktighet; Fallstudie; Utemiljö; Förskolan; Barnperspektiv; Barns perspektiv;

    Sammanfattning : Thomsen, C & Karlsson, P (2008). Barndemokrati på gräsrotsnivå -En fallstudie om barns delaktighet angående sin utemiljö Malmö: Lärarutbildningen: Malmö högskolaExamensarbetet är en fallstudie av en process som beskriver hur barns tankar om sin utemiljö tas om¬hand. LÄS MER

  4. 4. Musik i förskolan - ett medvetet redskap för barns utveckling?

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Katarina Beckman; Petra Nilsson; [2008]
    Nyckelord :förskola; musik; motorisk utveckling; språkutveckling;

    Sammanfattning : Syftet med vår C-uppsats är att undersöka musikens betydelse för förskolebarnens språkliga och motoriska utveckling. Vårt empiriska material har vi fått fram genom intervjuer med lärare på förskolor med musikprofil i Malmö och New York. LÄS MER

  5. 5. Krishantering i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Christian Düberg; [2007]
    Nyckelord :Förskola; Krishantering; Kvalitativa intervjuer;

    Sammanfattning : Arbetsart: C-uppsats i Samhällsorienterande ämnen och barns lärandeSidantal: 36Titel: Krishantering i förskolanFörfattare: Christian DübergHandledare: Ingrid HillborgDatum: 2007-01-05Bakgrund: Ämnesområdet är valt då jag dels anser att min egen kunskap inom detta ämne är något bristfällig, dels att det är ett intressant och ständigt aktuellt ämne.Syfte: Syftet med arbetet är att undersöka hur pedagoger på ett så bra sätt som möjligt bemöter barn i 1-5 år i en krissituation. LÄS MER