Sökning: "c- matematik läromedel"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden c- matematik läromedel.

  1. 1. Visualisering i matematikundervisningen : och dess påverkan på elevers matematikförståelse

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Catrin Ohlsson; Martina Matanovic; [2021]
    Nyckelord :abstrakt; konkret; laborativt material; matematikundervisning; visualisering;

    Sammanfattning : Sammanfattning  Matanovic M., Ohlsson C (2021) Visualisering i matematikundervisningen och dess påverkan på elevers matematikförståelse. Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet 90 hp. LÄS MER

  2. 2. Programmering som verktyg för problemlösning i matematik : En innehållsanalys av gymnasieläroböcker i matematik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Robert Celik; [2020]
    Nyckelord :Imitative reasoning; creative reasoning; mathematics textbooks; upper secondary school; textbooks analysis; Imitativt resonemang; kreativt resonemang; matematikläromedel; gymnasieskolan; läromedelsanalys;

    Sammanfattning : Som ett led i att stärka den digitala kompetensen i den svenska skolan så beslöt regeringen2017 att införa användandet av programmering i matematikämnet. Sedan höstterminen 2018 så har flertalet matematikkurser för gymnasiet fått uppdaterade kursplaner med tillägget att programmering ska användas som verktyg för problemlösning. LÄS MER

  3. 3. A, b, c – en komparativ studie av läromedel i de inledande matematikkurserna i Gy 2011

    Kandidat-uppsats,

    Författare : [2012]
    Nyckelord :Matematik; Läromedel; Gy 2011; Matematik 1;

    Sammanfattning : SammanfattningSyftet med studien har varit att jämföra det centrala innehållet, kunskapskraven och några läromedel för deinledande matematikkurserna i Gy 011, Matematik 1a, 1b och 1c. Studien fokuserar på två underrubriker ikursernas centrala innehåll: Sannolikhet och statistik där innehållet är likt mellan kurserna och Geometri därinnehållet skiljer sig mycket åt mellan kurserna. LÄS MER

  4. 4. Att skapa ett digitalt läromedel : csharpskolan.se

    Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFM

    Författare :Jonas Nilsson; [2012]
    Nyckelord :digitalt läromedel; programmering; lärarhandledning; webbsystem; C#;

    Sammanfattning : Syftet med arbetet var att skapa ett digitalt läromedel för Programmering C på gymnasienivå förprogramspråket C#. Syftet var också att jämföra vad som fanns på marknaden och undersökaeventuella fördelar med ett digitalt läromedel. Slutligen handlade arbetet också om att utvärderamaterialet tillsammans med elever. LÄS MER

  5. 5. Matematik i förskoleklass – ett antal sidor i en bok eller lustfylld lek?

    C-uppsats,

    Författare :Lina Jönsson; Lina Landström; [2011]
    Nyckelord :Matematik; undervisning; förskoleklass; läromedel;

    Sammanfattning : SammanfattningDet ämne som sägs vara mest beroende av lärobok är matematik, vilket kan ha både fördelaroch nackdelar. Vårt intresse låg i att ta reda på hur lärare uppfattar användning avförlagsproducerat läromedel, samt andra eventuella undervisningsmetoder i sinmatematikundervisning i förskoleklass. Detta är även studiens syfte. LÄS MER