Sökning: "c- om elevinflytande"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden c- om elevinflytande.

  1. 1. Frihet att lyckas – Progressiv pedagogik i läroplanen Lgr 11

    C-uppsats,

    Författare :Pär Norén; [2011]
    Nyckelord :traditionell pedagogik; progressiv pedagogik;

    Sammanfattning : Uppsatsens forskningsproblem är om skolor som vill använda sig av progressiv pedagogikkan finna stöd för detta i den nya läroplanen Lgr 11. En form av progressiv pedagogikutarbetades av den engelska Summerhillskolans rektor A. S. Neill. LÄS MER

  2. 2. Ordning och reda i skolan?

    C-uppsats,

    Författare :Mari Aro; [2011]
    Nyckelord :Elevinflytande; ordningsregler;

    Sammanfattning : Uppsatsens huvudfråga är följande: Finns det någon skillnad i hur elever följer uppsatta ordningsregler omeleverna fått vara med vid framtagandet av reglerna eller inte?SyftetI min studie undersöker jag hur elever förhåller sig till ordningsregler om de själva har fått vara med att påverkareglernas utformning alternativt om reglerna är på förhand skrivna. Jag har undersökt om jag kan finna enskillnad i hur eleverna efterföljer uppsatta ordningsregler. LÄS MER

  3. 3. Att implementera teori i praktik

    C-uppsats,

    Författare :Tina Ryberg; Maria Serkitjis; [2010]
    Nyckelord :Särskola; demokrati; elevinflytande;

    Sammanfattning : SyfteStudiens syfte är att ta reda på samt belysa 17 lärares arbete med elevinflytande i särskolan. Vi ämnar ävenbehandla den problematik som lärare har att ta hänsyn till samt de förutsättningar som krävs för att ettelevinflytande i särskolan ska komma till stånd med hänsyn till gällande styrdokument. LÄS MER

  4. 4. Går kunskapssyn över?

    C-uppsats,

    Författare : [2010]
    Nyckelord :Kunskapssyn; planerade skolövergångar; elevinflyta;

    Sammanfattning : BakgrundI Sverige finns ungefär två och en halv miljon elever. Vad dessa ska lära sig i skolan och vilka kravsom är rimliga att ställa på dem efter avslutade grundskolestudier är ett ämne som diskuteras flitigt. LÄS MER

  5. 5. ”En bra lärare ska prata med mig och inte om mig”. En intervjustudie bland elever om deras tankar kring utvecklingssamtal.

    C-uppsats,

    Författare :Malin Nordefjäll; Malin Sporrong; [2010]
    Nyckelord :Utvecklingssamtal; elevinflytande; elevperspektiv;

    Sammanfattning : Sammanfattning:SyfteDet övergripande syftet med vårt examensarbete är att undersöka hur utvecklingssamtalet upplevs av eleven, vadgäller syfte, innehåll och de tre parternas, dvs. läraren, eleven och föräldrarnas, deltagande. LÄS MER