Sökning: "c- social"

Visar resultat 1 - 5 av 1266 uppsatser innehållade orden c- social.

  1. 1. Har ett intag av krillolja någon effekt på inflammation? En systematisk översiktsartikel om effekten av krillolja på inflammation hos vuxna personer utan signifikant inflammation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för medicin

    Författare :Elin Palsdottir Stenberg; Emily Garrett; [2024-02-09]
    Nyckelord :Krillolja; krill; inflammation; CRP; C-reaktivt protein; Krill oil; C-reactive protein;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna systematiska litteraturöversikt var att undersöka det vetenskapliga underlaget för att ett tillskott av krillolja har en effekt på inflammation hos vuxna personer. Metod: Litteratursökningen genomfördes i databaserna Scopus och PubMed. LÄS MER

  2. 2. Closing loops, opening minds. The role of social capital for knowledge sharing relationships in circular value networks.

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Jacopo Angeloni; Isak Axelson; [2024]
    Nyckelord :Social capital; Knowledge sharing; Circular economy; Value networks; Glass recycling;

    Sammanfattning : In the wake of the threats of climate change and natural resource depletion, an increasing number of companies are aligning their strategies and operations with the concept of the circular economy. The circular economy transition can be enabled by companies adopting novel circular business models, embracing collaboration and knowledge sharing between partners in broad circular value networks. LÄS MER

  3. 3. Viral Attraction: Incongruency in Job Adverts on Social Media

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Sofia Zetterberg; Joel Söderholm; [2024]
    Nyckelord :Viral Marketing; Incongruency; Employer Attractiveness; Social Media; Students;

    Sammanfattning : Organizations are facing increasing challenges when it comes to securing talent. Harsh competition and a young generation more inclined to bargain means more activities to stand out and become an attractive employer. LÄS MER

  4. 4. I förtroendekrisens skottlinje : En experimentell studie om krismeddelanden från influencers och organisationer och deras effekt på mottagarnas upplevda förtroende

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Emma Fransson; Ebba Sandberg; [2024]
    Nyckelord :crisis communication; trust; influencers; organizations; crisis of trust; experiment; kriskommunikation; förtroende; influencers; organisationer; förtroendekris; experiment;

    Sammanfattning : "The best way to manage a crisis is to prevent one" (Coombs, 2019, p.19). A statement that in its simplicity is extremely powerful. However, today's digitalized society has contributed to the rapid dissemination of information and scrutiny of content that has complicated the management of crises. LÄS MER

  5. 5. Green Numbers in Grey Areas: A study on what methods credit analysts use to integrate incomplete ESG data in the credit rating process

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Erik Voss-Schrader; Gustav Ryhre; [2024]
    Nyckelord :Credit; Debt; Rating; ESG; Epistemic;

    Sammanfattning : In response to the urgent need to address global warming, this study investigates the efforts of two credit rating agencies (CRAs), Aries and Orion, to integrate environmental, social, and governance (ESG) factors into their financial analyses amidst challenges posed by inconsistent and unstandardized data. Based on interviews with nine CRA representatives and Knorr Cetina's theory of epistemic cultures, the present study reveals the difficulties faced by the CRAs with directly linking ESG factors to credit ratings. LÄS MER