Sökning: "c- uppsats barns språkutveckling"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden c- uppsats barns språkutveckling.

  1. 1. Musik är glädje -En kvalitativ undersökning av hur förskollärare arbetar med musik som medel för lärande

    C-uppsats,

    Författare :Lindha Norberg; Isabelle Paremyr; [2010]
    Nyckelord :Musik; lärande; fin- och grovmotorik;

    Sammanfattning : Sammanfattning:Syftet är att belysa hur förskolepedagoger tänker kring och arbetar med att integrera musik isin verksamhet som medel för lärande. Detta med särskild hänsyn till barns språkutveckling,motorik och sociala samspel. LÄS MER

  2. 2. Musik i förskolan - ett medvetet redskap för barns utveckling?

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Katarina Beckman; Petra Nilsson; [2008]
    Nyckelord :förskola; musik; motorisk utveckling; språkutveckling;

    Sammanfattning : Syftet med vår C-uppsats är att undersöka musikens betydelse för förskolebarnens språkliga och motoriska utveckling. Vårt empiriska material har vi fått fram genom intervjuer med lärare på förskolor med musikprofil i Malmö och New York. LÄS MER

  3. 3. Skönlitteraturens betydelse för språkutveckling ­ i skolan och hemmiljön

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Rebecca Ax; Maria Heder Ternell; [2008]
    Nyckelord :Skönlitteratur; språkutveckling; läsning; läslust; ;

    Sammanfattning : Syfte och huvudfrågaSyftet med denna uppsats är att ta reda på hur lärare använder sig av skönlitteratur i undervisningen. Huvud-frågan är om skönlitteraturen påverkar elevers språk och läsutveckling. Vi ställer oss även frågan omföräldrarnas engagemang är av stor vikt för barnens läsintresse. LÄS MER

  4. 4. Sagor i den mångkulturella förskolan – språkutveckling för alla?

    Kandidat-uppsats, Enheten för lärarutbildning

    Författare :Anna Månsson; Jessica Wendel; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna C-uppsats handlar om tvåspråkiga barn och sagornas betydelse för deras språkutveck-ling. Syftet är att undersöka hur pedagogerna i den mångkulturella förskolan resonerar kring planeringen av arbetet med sagor för att stärka barnens språkutveckling. LÄS MER