Sökning: "c- värdering av företag"
Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden c- värdering av företag.
1. Efterlevnaden av upplysningskraven i IFRS 13 vid värdering till verkligt värde : En studie om efterlevnaden av IFRS 13 bland börsnoterade fastighetsbolag i Sverige, Tyskland och Storbritannien
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Efterlevnaden av upplysningskraven i IFRS 13 vid värdering till verkligt värde - En studie om efterlevnaden av IFRS 13 bland börsnoterade fastighetsbolag i Sverige, Tyskland och Storbritannien Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Fredrik Hallin Johansson & Sebastian Warren Handledare: Fredrik Hartwig Datum: 2017 – juni Syfte: Företag som brister i den finansiella rapporteringen lever inte upp till IFRS krav på transparens, kompabilitet och en enhetlig redovisning i Europa. Relevant information riskerar därmed att undanhållas från investerare, analytiker och övriga intressenter på kapitalmarknaden. LÄS MER
2. IFRS 13 : En dokumentstudie över implementeringens påverkan på delårsrapporter i fastighetsbranschen
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: IFRS 13 - En dokumentstudie över implementeringens påverkan på delårsrapporter i fastighetsbranschen Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Johannes Fritzin och Pia Siewert Svensson Handledare: Bengt Bengtsson Datum: 2014-01-08 Bakgrund: Det har länge diskuterats hur tillgångar ska värderas och redovisas och flera standarder har införts genom åren. I och med införandet av IAS 40 fick företagen möjlighet att värdera förvaltningsfastigheterna till verkligt värde. LÄS MER
3. Varumärkesvärdering : Hur värderas varumärken?
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Investeringar i varumärken är vitalt för värdeskapande och skapar stabilitet och identitet i företag. I många situationer är den ekonomiska effekten uppbenbar. Immateriella tillgångar är behäftade med problem rörande identifiering, värdering och presentation av internt upparbetade varumärken i balansräkningen. LÄS MER
4. Företagsvärdering med fundamental analys : jämförande studie av två börsföretag
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Företagsvärdering medfundamental analys - jämförande studie av två börsföretag Nivå: C- uppsatsi ämnet företagsekonomi Författare: ErikaCoyet & Wafaa Zbib Handledare: MarkkuPenttinen Datum: 2011 – 01 Syfte: Syftet med studien är att genomen företagsvärdering på Sandvik AB och Atlas Copco AB fastställa om derasaktier är undervärderade på börsen mot för verkligt värde och om det äraktuellt ur lönsamhetssynpunkt att köpa någon utav aktierna eller eventuelltbåda två. Vidare är syftet att göra en jämförande studie av företagen utifrånföretagsvärderingen för att ytterligare visa på vad en fundamental analysspeglar för syfte och roll. LÄS MER
5. Goodwillredovisning : En studie om de svenska bankernas redovisning av goodwill i Baltikum
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Bakgrund/problemområde: Goodwill har under en lång tid varit underlag för en rad studier om hur företagen redovisar och ska redovisa goodwill. IFRS baserar värderingen av goodwill på att företagsledningarna ska göra subjektiva bedömningar i form av uppskattningar och antaganden. LÄS MER