Sökning: "c- varumärkesbyggande"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden c- varumärkesbyggande.
1. Hur påverkar öletikettens färg och visuella design konsumentens köpbeteende?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Titel Hur påverkar öletikettens färg och visuella design konsumentens köpbeteende? Nivå C- uppsats, 15 hp Författare Anna Krönlein och Tova Persson Handledare Svante Andersson Examinator Klaus Solberg Söilen Termin VT 2021 Syfte: Syftet med uppsatsen är att förstå varför konsumenter attraheras till olika färger på den visuella designen på en etikett vid köp av öl. Vi vill skapa en förståelse vilka färger som attraherar olika kön, samt unga och äldre konsumenter, det vill säga mer eller mindre benägna att köpa ölet beroende på etikettens färg på den visuella design. LÄS MER
2. Landsbygd i översiktsplanering : en rumslig diskursanalys med exemplet Svedala
Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Urbanization and urban planning have increasingly taken the fokus from the countryside to urban centers and have left rural areas in the shadows of the debate. This has ultimately led to polarizing between cities and rural areas. LÄS MER
3. Michelle Obamas och Ann Romneys roll i det strategiska varumärkesbyggandet av Barack Obama och Mitt Romney under valkampanjen 2012
Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Abstract TITEL Michelle Obamas och Ann Romneys roll i det strategiska varumärksbyggandet av Barack Obama och Mitt Romney under valkampanjen 2012 FÖRFATTARE Sophie Björkqvist & Elina Schüler HANDLEDARE Ulf Petäjä EXAMINATOR Ronny Severinsson TYP AV RAPPORT C-uppsats ÄMNE Medie- och kommunikationsvetenskap SEKTION Sektionen för Hälsa och samhälle, Högskolan i Halmstad 2012 SYFTE Syftet med studien är att undersöka Michelle Obamas och Ann Romneys retoriska verktyg och argument som används i särskilda tal, som hjälper till att bygga presidentkandidaterna Barack Obama och Mitt Romneys varumärke under valkampanjen 2012. Studien ämnar också öka förståelsen kring att presidentkandidaterna ses som varumärken och inte politiker. LÄS MER
4. ATT SKAPA EN AMBASSADÖR : EN UPPSATS OM VARUMÄRKESBYGGANDE INIFRÅN
Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur den interna kommunikationen kan användas för att stärka den externa kommunikationen, det vill säga stärka varumärket och förenkla varumärkesbyggandet. Genom att de anställda verkar som ambassadörer för varumärket kan ett företag stärka sin position både externt och internt. LÄS MER
5. Att marknadsföra ett företag med hjälp av nationalitet : En studie i hur marknadsföring och varumärkesbyggande med fokus på nationalitet fungerar och uppfattas
Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Abstract Title: To Market a Company with the Help of Nationality – A study in how marketing and branding works and is being perceived when it focuses on nationality Author: Frida Hansson Subject: Media and Communication Studies C Period: Fall semester 2010 Length: 38 pages Tutor: Else Nygren Aim: Companies and various corporations are always on the hunt for the next big thing in marketing. One idea to market themselves and give them a chance to separate themselves from the cluster of companies aspiring to take your costumers away could be to market themselves with nationality. LÄS MER