Sökning: "c- varumärkesbyggande"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden c- varumärkesbyggande.

  1. 1. Landsbygd i översiktsplanering : en rumslig diskursanalys med exemplet Svedala

    Master-uppsats, SLU/Department of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Natalie Coquand; [2016]
    Nyckelord :diskurs; landsbygd; översiktsplan; representation; makt; rumsbegrepp; dikotomi;

    Sammanfattning : Urbanization and urban planning have increasingly taken the fokus from the countryside to urban centers and have left rural areas in the shadows of the debate. This has ultimately led to polarizing between cities and rural areas. LÄS MER

  2. 2. Michelle Obamas och Ann Romneys roll i det strategiska varumärkesbyggandet av Barack Obama och Mitt Romney under valkampanjen 2012

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för hälsa och samhälle (HOS); Högskolan i Halmstad/Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Sophie Björkqvist; Elina Schüler; [2013]
    Nyckelord :Politik; retorik; personligt varumärkesbyggande; presidentkandidat; kandidatfruar;

    Sammanfattning : AbstractTITEL Michelle Obamas och Ann Romneys roll i det strategiska varumärksbyggandet av Barack Obama och Mitt Romney under valkampanjen 2012FÖRFATTARE Sophie Björkqvist & Elina SchülerHANDLEDARE Ulf PetäjäEXAMINATOR Ronny SeverinssonTYP AV RAPPORT C-uppsatsÄMNE Medie- och kommunikationsvetenskapSEKTION Sektionen för Hälsa och samhälle, Högskolan i Halmstad 2012SYFTE Syftet med studien är att undersöka Michelle Obamas och Ann Romneys retoriska verktyg och argument som används i särskilda tal, som hjälper till att bygga presidentkandidaterna Barack Obama och Mitt Romneys varumärke under valkampanjen 2012. Studien ämnar också öka förståelsen kring att presidentkandidaterna ses som varumärken och inte politiker. LÄS MER

  3. 3. ATT SKAPA EN AMBASSADÖR : EN UPPSATS OM VARUMÄRKESBYGGANDE INIFRÅN

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media; Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Alexandra Ekström Madrid; Fredrik Hermelin; [2012]
    Nyckelord :Organisationskommunikation; internkommunikation; intern kommunikation; ambassadörskap; varumärkesbyggande; intern marknadsföring; varumärke;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur den interna kommunikationen kan användas för att stärka den externa kommunikationen, det vill säga stärka varumärket och förenkla varumärkesbyggandet. Genom att de anställda verkar som ambassadörer för varumärket kan ett företag stärka sin position både externt och internt. LÄS MER

  4. 4. Att marknadsföra ett företag med hjälp av nationalitet : En studie i hur marknadsföring och varumärkesbyggande med fokus på nationalitet fungerar och uppfattas

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Frida Hansson; [2010]
    Nyckelord :nation branding; country of origin; product-country images; IKEA; MediaMarkt;

    Sammanfattning : AbstractTitle: To Market a Company with the Help of Nationality – A study in how marketing and branding works and is being perceived when it focuses on nationalityAuthor: Frida HanssonSubject: Media and Communication Studies CPeriod: Fall semester 2010Length: 38 pagesTutor: Else NygrenAim: Companies and various corporations are always on the hunt for the next big thing in marketing. One idea to market themselves and give them a chance to separate themselves from the cluster of companies aspiring to take your costumers away could be to market themselves with nationality. LÄS MER

  5. 5. Are you smart enough to be stupid? : En receptions- och innehållsanalys av Diesels reklamkampanj BE STUPID

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK); Stockholms universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Nathalie Amelander; Moa Quist; [2010]
    Nyckelord :Diesel; reklam; annons; kampanj; receptionsanalys; innehållsanalys; Retorsemiomodellen; varumärke; image; livsstil; mode; sex; Be stupid; retorik; semiotik; kvalitativa intervjuer;

    Sammanfattning : Reklam försöker fånga intresset hos likgiltiga och stressade mottagare. Den försöker få oss att stanna till, men vill även bli ihågkommen efter att vi har lämnat den. I den här c-uppsatsen Are you smart enough to be stupid? är syftet att få ökad förståelse för hur Diesels - ett modeföretags - image framställs i dessa annonser. LÄS MER