Sökning: "c- varumärkesbyggande"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden c- varumärkesbyggande.

  1. 6. Are you smart enough to be stupid? : En receptions- och innehållsanalys av Diesels reklamkampanj BE STUPID

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Nathalie Amelander; Moa Quist; [2010]
    Nyckelord :Diesel; reklam; annons; kampanj; receptionsanalys; innehållsanalys; Retorsemiomodellen; varumärke; image; livsstil; mode; sex; Be stupid; retorik; semiotik; kvalitativa intervjuer;

    Sammanfattning : Reklam försöker fånga intresset hos likgiltiga och stressade mottagare. Den försöker få oss att stanna till, men vill även bli ihågkommen efter att vi har lämnat den. I den här c-uppsatsen Are you smart enough to be stupid? är syftet att få ökad förståelse för hur Diesels - ett modeföretags - image framställs i dessa annonser. LÄS MER

  2. 7. ”Den dolda kraften” : En studie om internkommunikation, kultur och internt varumärkesbyggande vid Företaget X

    Kandidat-uppsats, Medier och kommunikation

    Författare :Charlotta Babington Thorszelius; [2008]
    Nyckelord :internal communication; culture; internal branding; ambassadors; communication flow; sensemaking in organizations;

    Sammanfattning : Abstract Title: Företag X” the hidden power” a study of internal communication, culture and internal branding. Företaget X has in real life a different name. LÄS MER

  3. 8. Personliga idrottsvarumärken : mer än en idrottsstjärna

    Kandidat-uppsats, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Anton Holmberg; Fredrik Essevad; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med studien var att kartlägga och beskriva vad ett personligt idrottsvarumärke är och hur idrottaren i samspel med sina intressenter ska betrakta sig själv för att bygga upp ett personligt idrottsvarumärke. Studiens frågeställningarna var: a) Kan en idrottare i samspel med sina intressenter konstruera sin identitet, eller är den bestående? b) Ska idrottaren i samspel med sina intressenter betrakta sig själv som en produkt (objekt) eller en individ (subjekt)? c) Vilka variabler ska idrottaren i samspel med sina intressenter arbeta med för att bygga upp ett personligt idrottsvarumärke? Metod Vi använde oss av en induktiv metod med en kvalitativ forskningsansats. LÄS MER