Sökning: "c- varumärkesbyggande"
Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden c- varumärkesbyggande.
6. Are you smart enough to be stupid? : En receptions- och innehållsanalys av Diesels reklamkampanj BE STUPID
Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)Sammanfattning : Reklam försöker fånga intresset hos likgiltiga och stressade mottagare. Den försöker få oss att stanna till, men vill även bli ihågkommen efter att vi har lämnat den. I den här c-uppsatsen Are you smart enough to be stupid? är syftet att få ökad förståelse för hur Diesels - ett modeföretags - image framställs i dessa annonser. LÄS MER
7. ”Den dolda kraften” : En studie om internkommunikation, kultur och internt varumärkesbyggande vid Företaget X
Kandidat-uppsats, Medier och kommunikationSammanfattning : Abstract Title: Företag X” the hidden power” a study of internal communication, culture and internal branding. Företaget X has in real life a different name. LÄS MER
8. Personliga idrottsvarumärken : mer än en idrottsstjärna
Kandidat-uppsats, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med studien var att kartlägga och beskriva vad ett personligt idrottsvarumärke är och hur idrottaren i samspel med sina intressenter ska betrakta sig själv för att bygga upp ett personligt idrottsvarumärke. Studiens frågeställningarna var: a) Kan en idrottare i samspel med sina intressenter konstruera sin identitet, eller är den bestående? b) Ska idrottaren i samspel med sina intressenter betrakta sig själv som en produkt (objekt) eller en individ (subjekt)? c) Vilka variabler ska idrottaren i samspel med sina intressenter arbeta med för att bygga upp ett personligt idrottsvarumärke? Metod Vi använde oss av en induktiv metod med en kvalitativ forskningsansats. LÄS MER