Sökning: "c-uppsats entreprenörskap"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden c-uppsats entreprenörskap.
1. Fri eller fängslad? : en kvalitativ studie om frilansares yrkesidentitet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/JournalistikSammanfattning : Denna c-uppsats undersöker yrkesidentiteten hos den svenska frilansjournalisten genom kvalitativa intervjuer med fyra journalister vars huvudsakliga sysselsättning utgår från frilansande. Syftet är att kartlägga yrkesidentiteten utifrån yrkesrollens beståndsdelar och journalisternas egna berättelser. LÄS MER
2. #metoo förändrar svensk affärsmedias ledardiskurs : - ett steg närmare jämställdhet?
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Enligt agenda 2030 är jämställdhet mellan kvinnor och män en förutsättningför en hållbar och fredlig utveckling. Mycket arbete pågår i politiken och i samhället men olika rapporter och undersökningar visar att det är en lång väg kvar innan vi når målen för jämställdhet. LÄS MER
3. Branson - Jobs : Entreprenör och/eller Ledare?
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : ABSTRACT Titel: Branson - Jobs; Entreprenör och/eller Ledare? Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Madeleine Nordin och Runa Claesson Handledare: Lars Ekstrand Datum: Maj 2012 Syfte: Syftet är att belysa relationen, och studera sambandet, mellan rollerna entreprenör - ledare. Vad förenar dem, och vad skiljer dem åt? Finns det något motsatsförhållande mellan dessa båda roller? Metod: Studien är en kvalitativ studie där ansatsen är en kombination av induktiv och deduktiv ansats, så kallad abduktion. LÄS MER
4. Att upptäcka ett företag och dess omvärld
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Att upptäcka ett företag och dess omvärld Nivå: C uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Daniel Wahlberg Handledare: Lars Torsten Eriksson Datum: Juni 2011 Syfte: Syftet med denna studie är att beskriva företaget A-assistans Leimir AB och undersöka vilka styrkor, svagheter, möjligheter och hot som företaget behöver ta hänsyn till i sin framtidsplanering. Metod: Studien bygger på en deduktiv ansats och utgör en fallstudie där datainsamling i huvudsak skett genom intervjuer med företagets VD samt enkäter riktade till företagets tjänstemän. LÄS MER