Sökning: "c-uppsats hållbar"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden c-uppsats hållbar.
1. Tak’o : En mer hållbar snabbmatsrestaurang.
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för designSammanfattning : Detta projekt startade i en C-uppsats där förpackningar för vegetariskt och vegansk mat undersöktes för att ta reda på hur dessa kommunicerade till konsumenten. Det upptäckte då en oklarhet i vissa delar av kommunikationen och jag bestämde mig för att lösa problemet. Lösningen blev snabbmatsrestaurangen Tak’o. LÄS MER
2. Marknadsföringsstrategier för att stimulera inköp av miljömärkta produkter : En studie av detaljhandel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Marknadsföringsstrategier för stimulering av inköp av miljömärkta produkter Nivå: C-uppsats, examensarbete inom företagsekonomi Författare: Amina Farah & Zahra Ghafoyryan Handledare: Akmal Hyder & Anna Ljung Examinator: Agneta Sundström Datum: 2021 - januari Syfte: Syftet med studien är att få ökad förståelse för vilka gröna marknadsföringsstrategier livsmedelsbutiker väljer att använda, för att stimulera konsumenter till köp av miljömärkta produkter inom dagligvaruhandeln. Metod: För att kunna besvara studiens syfte har en kvalitativ forskningsmetod valts i form av semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
3. #metoo förändrar svensk affärsmedias ledardiskurs : - ett steg närmare jämställdhet?
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Enligt agenda 2030 är jämställdhet mellan kvinnor och män en förutsättningför en hållbar och fredlig utveckling. Mycket arbete pågår i politiken och i samhället men olika rapporter och undersökningar visar att det är en lång väg kvar innan vi når målen för jämställdhet. LÄS MER
4. Hur kan content marketing bidra till hållbar konsumtion? : En kvantitativ studie om konsumtion av vegetariska produkter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Hur kan content marketing bidra till hållbar konsumtion? Nivå: C-uppsats, examensarbete i ämnet företagsekonomi Författare: Marcus Lindgren och Rasmus Ramström Handledare: Akmal Hyder och Zahra Ahmadi Datum: 2020 - Juni Syfte: Syftet är att utifrån konsumentens perspektiv undersöka vilken utformning av content marketing som leder till hållbar konsumtion. Metod: Metoden som används i detta arbete är en kvantitativ studie genomförd med en webbaserad enkätundersökning som spreds via sociala medier. LÄS MER
5. Hur kan content marketing bidra till hållbar konsumtion? : En kvantitativ studie om konsumtion av vegetariska produkter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Hur kan content marketing bidra till hållbar konsumtion? Nivå: C-uppsats, examensarbete i ämnet företagsekonomi Författare: Marcus Lindgren och Rasmus Ramström Handledare: Akmal Hyder och Zahra Ahmadi Datum: 2020 - Juni Syfte: Syftet är att utifrån konsumentens perspektiv undersöka vilken utformning av content marketing som leder till hållbar konsumtion. Metod: Metoden som används i detta arbete är en kvantitativ studie genomförd med en webbaserad enkätundersökning som spreds via sociala medier. LÄS MER