Sökning: "c-uppsats kläder"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden c-uppsats kläder.
1. Svenska konsumenters syn på secondhandkläder : Fördelar och nackdelar med secondhandkläder
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Datum: 26:e juni 2019 Nivå: C-uppsats, i företagsekonomi, specialisering marknadsföring. Institution: Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle - Luleå Tekniska Universitet Författare: Sara Bohlin Handledare: Maria Ek Styvén Titel: Fördelar och nackdelar med att konsumera secondhandkläder Nyckelord: Secondhandkläder, secondhand, traditionellt tillverkade kläder, kläder, miljömedvetenhet, prismedvetenhet, behov av att vara unik, modeintresse, behov av att visa status upplevelse av ofräschhet. LÄS MER
2. Trovärdighet på onlinebutiker inom mode : En kvalitativ studie av den estetiska utformningens påverkan på trovärdigheten vid ett första intryck
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och itSammanfattning : E-commerce is becoming more common in Sweden and many Swedes buy clothing and sporting goods online. Online fashion retailers offer a visually pleasing range of products, which places greater emphasis on the aesthetic design of the online retailer. LÄS MER
3. Punky Reggae Party. : Ideologisk och musikalisk jämförelse av reggae och punk.
Kandidat-uppsats, Institutionen för musikvetenskapSammanfattning : Kallin, Linus. Punky Reggae Party. Ideologisk och musikalisk jämförelse av reggae och punk. C-uppsats Uppsala universitet, 2011. LÄS MER
4. ”Känner man nån som känner nån så…” - en kvalitativ studie om rekrytering till kriminella gäng.
C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Kvalitativ studie Denna C-uppsats är en kvalitativ studie med syfte att undersöka rekrytering till kriminella gäng. Undersökningen har genomförts i form av kvalitativa intervjuer med fyra personer som själva har kunskap om och erfarenhet av kriminella gäng. LÄS MER
5. Personliga varumärken i bloggar - Hur framhäver två av Sveriges största bloggare sig själva och vilka ämnen fokuserar de på i sina inlägg?Hur framhäver två av Sveriges största bloggare sigsjälva och vilka ämnen fokuserar de på i sina inlägg?
Kandidat-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomiSammanfattning : Titel: Personliga varumärken i bloggar Författare: Tina Dolk Handledare: Margaretha Rönnberg, Högskolan i Gävle Kurs: C-uppsats, Medie- och kommunikationsvetenskap C, Högskolan i Gävle Nyckelord: modebloggar, blogginnehåll, personliga varumärken Problem: Modebloggar har fått stor genomslagskraft de senaste åren i Sverige. De unga tjejerna som driver dessa populära bloggar betraktas som kändisar. LÄS MER