Sökning: "c-uppsats kommunikationsteori"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden c-uppsats kommunikationsteori.

  1. 1. Kommunikation mellan områdeschefer inom handikapp- och äldreomsorg: En studie om betydelse och upplevelser av samverkan i ledarskapet

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Sofia Gustafsson; [2011]
    Nyckelord :kommunikation; områdeschef; ledarskap; organisation; samspel;

    Sammanfattning : Kommunikation är ett vidsträckt ämne som är intressant och spännande eftersom det genomsyrar principiellt allt i samhället till intima relationer. Kommunikation anses vara ett viktigt verktyg på dagens arbetsmarknad och därmed ett aktuellt ämne att studera vidare inom. LÄS MER

  2. 2. Först samspråka sen samverka

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Jenny Ekeroth; [2008-06-10]
    Nyckelord :Samverkan; Återkoppling; Uppföljning; ; Nätverk och Kommunikation;

    Sammanfattning : Samverkan sker i många olika former och inom många olika områden. I människohanterande yrkeskategorier så som skola och socialtjänst bedrivs samverkan ofta med målsättningen att tillsammans med andra parter hjälpa en individ som behöver någon form av insats från samhället. LÄS MER

  3. 3. Festmetoden - att formulera budskap kring alkohol

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Vlad Tanase; Isabelle Jönsson; [2007]
    Nyckelord :Kommunikation; Hälsokommunikation; Hälsokampanj; Alkoholkampanj; Alkohol; Public relations; Health communication; Budskapsformulering; Planerad kommunikation; Strategisk kommunikation; PR; Message design; Health message; Hälsobudskap; Kampanjbudskap; Övertalning; Attitydförändring; Beteendeförändring; Festmetoden; Alkoholkommitén; Interaktivitet; Interaktiva medier; IKT; Interaktiv hälsokommunikation; Skrämselbudskap; Skrämselkampanj; Fear appeal; Social marknadsföring; Vi-känsla; Retorikanalys; Retorisk analys; Sociology; Sociologi; Press and communication sciences; Journalistik; media; kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Författare: Isabelle Jönsson, Vlad Tanase Titel: Festmetoden - Att formulera budskap kring alkohol. Ämne: Medie- och kommunikationsvetenskap, C-uppsat's Handledare: Ingrid Höjerback Examinator: Helena Sandberg År: VT 2007 Sammanfattning: Problem och syfte: I dagen's samhälle har hälsokommunikation kommit att bli ett stort ämne där man försöker få människor att ändra sina levnadsvanor inom olika områden så som bra kosthållning, träning och hälsa, rökning samt alkohol och droger. LÄS MER

  4. 4. Investor relations i svenska börsföretag : om trovärdighet, roller och dialog

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Jonas Andersson; [2002]
    Nyckelord :Press and communication sciences; Journalistik; media; kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problem och syfte: Investor relations (IR) är en funktion i framför allt börsnoterade företag för att hantera relationen med kapitalmarknadens aktörer. Den litteratur som behandlar IR har många olika teoretiska baser, bl. a. LÄS MER