Sökning: "c-uppsats kvalitativa intervjuer"

Visar resultat 6 - 10 av 92 uppsatser innehållade orden c-uppsats kvalitativa intervjuer.

  1. 6. Möjligheten att uppmärksamma den personliga rollen i balanserat styrkort : fokus på värdeskapande i offentlig sektor

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Agnes Eriksson; Sofie Törnberg; [2019]
    Nyckelord :Balanced Scorecard; Public Sector; performance management; public value; personal role perspective; Balanserat styrkort; offentlig sektor; prestandahantering; offentligt värde; personlig roll perspektiv;

    Sammanfattning : Titel: Möjligheten att uppmärksamma den personliga rollen i balanserat styrkort – fokus på värdeskapande i offentlig sektor Nivå: C-uppsats i ämnet Företagsekonomi Författare: Agnes Eriksson och Sofie Törnberg Handledare: Tomas Källquist och Pär Vilhelmsson Datum: 2019 - Juni Syfte: Tidigare forskning ger uttryck för att den personliga rollen är betydande för värdeskapande i offentlig sektor och kan hjälpa till att driva olika handlingar. Syftet är att öka förståelsen för möjligheten att uppmärksamma den personliga rollen i balanserat styrkort när det gäller värdeskapande i offentlig sektor. LÄS MER

  2. 7. Mellanchefens väg till arbetstillfredsställelse : En kvalitativ studie om hur arbetsdelegering, arbetsbeslutsgrad och arbetstillfredsställelse påverkar varandra sett från mellanchefens perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Joakim Delking; Jacob Kjessler; [2018]
    Nyckelord :Job Decision Latitude; Job Demands; Job Satisfaction; Middle level manager; Job Delegation; Arbetsbeslutsgrad; arbetsbelastning; arbetstillfredsställelse; mellanchefer; arbetsdelegering;

    Sammanfattning : Titel: Mellanchefens väg till arbetstillfredsställelse - En kvalitativ studie om hur arbetsdelegering, arbetsbeslutsgrad och arbetstillfredsställelse påverkar varandra sett från  mellanchefens perspektiv. Nivå: C-uppsats inom ämnet företagsekonomi Författare: Jacob Kjessler och Joakim Delking Handledare: Signe Jernberg och Kristina Mickelsson Datum: 2018 - maj Syfte: Inom företag finner vi mellanchefer, en anställd som befinner sig i mitten av organisationen med ledning och styrelse ovanför sig och anställda under sig. LÄS MER

  3. 8. Prestationsmätningar och medarbetarengagemang : En fallstudie om kopplingen mellan medarbetares inställning till prestationsmätningar gällande kundnöjdhet och långsiktiga mål samt strategier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Sanna Almqvist; Pernilla Wiberg; [2018]
    Nyckelord :Non-financial measures; customer satisfaction; long-term goals; strategies; attitude; engagement; employees; Icke-finansiella prestationsmätningar; kundnöjdhet; långsiktiga mål; strategier; inställning; engagemang; medarbetare;

    Sammanfattning : Titel: Prestationsmätningar och medarbetarengagemang: En fallstudie om kopplingen mellan medarbetares inställning till prestationsmätningar gällande kundnöjdhet och långsiktiga mål samt strategier   Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi   Författare: Sanna Almqvist och Pernilla Wiberg   Handledare: Tomas Källquist   Datum: 2018 – januari   Syfte: Bakgrunden till denna studie grundar sig i att tidigare forskning lyfter olika aspekter av nyttan av prestationsmätning ur ledare eller företagets perspektiv. De efterfrågar dock mer forskning om hur medarbetares inställning till prestationsmätningar leder till engagemang. LÄS MER

  4. 9. Motivation till naturkunskap : En studie av elevers motivation till att lära naturvetenskap i gymnasieskolan

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Pedagogik, språk och Ämnesdidaktik

    Författare :Ida Quvang; [2017]
    Nyckelord :Motivation; Intresse; Naturkunskap; Naturvetenskap; Lärande; Undervisning;

    Sammanfattning : Syftet med denna C-uppsats i lärande var vinna kunskap om elevers motivation till ämnet Naturkunskap. Studien genomfördes i två gymnasieklasser med inriktning mot samhällsvetenskap. Totalt deltog 35 elever och deras gemensamma lärare i studien. LÄS MER

  5. 10. Individuella skillnader i sensoriska behov: “Need for Scent”, “Need for Sound” och “Need for Vision” skalor : Ett bidrag till ämnets teoriutveckling

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Emma Ekholm; Alexandra von Schreeb; [2017]
    Nyckelord :Sensory marketing; “Need for Touch” scale; autotelic; instrumental; scent; sound; sight; high sensory; low sensory; olfactory; audio.; Sinnesmarknadsföring; “Need for Touch” skala; autotelisk; instrumental; doft; ljud; syn; högsensorisk; lågsensorisk.;

    Sammanfattning : Titel: Individuella skillnader i sensoriska behov: “Need for Scent”, “Need for Sound” och “Need for Vision” skalor. Ett bidrag till ämnets teoriutveckling. LÄS MER