Sökning: "c-uppsats kvantitativ metod"

Visar resultat 21 - 25 av 94 uppsatser innehållade orden c-uppsats kvantitativ metod.

  1. 21. Välja rätt marknadsföringsstrategi på sociala medier : En studie om hur konsumenters attityder påverkas av olika marknadsföringsstrategier på Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Jakob Johnson; Tim Prasertsri; [2018]
    Nyckelord :Social media marketing; influencer marketing; influencer; Instagram; restaurangbranschen; tvåstegshypotesen; message sidedness; konsumentattityder;

    Sammanfattning : Title: Choosing the right marketing strategy on social media: A study on how restaurants affect consumer attitudes through different types of marketing on Instagram. Level: Final assignment for Bachelor Degrees in Business Administration Authors: Tim Prasertsri, Jakob Johnson Supervisor: Jonas Molin och Lars-Johan Åge Date: 2018 - 05 Aim: The purpose of this study is to understand which marketing strategy that is most effective for restaurants on social media. LÄS MER

  2. 22. En kvantitativ studie om sambandet mellan hållbarhetsarbete och hållbarhetsredovisning i svenska kommuner

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Tobias Larsson; Emil Molin; [2018]
    Nyckelord :Hållbarhetsredovisning; hållbarhetsarbete; legitimitetsteorin; signalteorin; GRI; CSR; TBL;

    Sammanfattning : Titel: En kvantitativ studie som undersöker om det finns något samband mellan hållbarhetsarbete och hållbarhetsredovisning i svenska kommuner.   Nivå: C-uppsats inom ämnet företagsekonomi   Författare: Tobias Larsson och Emil Molin   Handledare: Fredrik Hartwig   Datum: 2018 – Mars   Syfte: Syftet är att undersöka om det finns ett samband mellan kommuners hållbarhetsarbete och dess hållbarhetsredovisning och om det skett någon förändring av hållbarhetsredovisningen över tid. LÄS MER

  3. 23. EWOMs påverkan på konsumenters köpintentioner : En studie om hur olika personlighetstypers köpintentioner påverkas av recensioner på internet.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Jonas Lindblom; Jonas Åfors; [2018]
    Nyckelord :eWOM; recension; köpintentioner; Big Five; turism.;

    Sammanfattning : Titel: EWOMs påverkan på konsumenters köpintentioner - En studie om hur olika personlighetstypers köpintentioner påverkas av recensioner på internet.   Nivå: C-uppsats, examensarbete i ämnet företagsekonomi Författare: Jonas Lindblom och Jonas Åfors   Handledare: Jonas Molin och Lars-Johan Åge   Datum: 2018- maj   Syfte: Syftet med studien är att förklara hur olika personlighetstyper och deras köpintentioner påverkas av eWOM. LÄS MER

  4. 24. Hållbarhetsprestationer och bolagsskatt: Komplement eller substitut? : En kvantitativ studie om publika europeiska bolag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Nicklas Johansson; [2018]
    Nyckelord :ETR; Corporate Tax; Tax Payments; CSR; ESG; Social Responsibility; Sustainability; Environmental Dimension; Social Dimension; Corporate Governance Dimension; CSR; ETR; ESG; socialt ansvar; hållbarhetsarbete; bolagsskatt; skattebetalningar; miljödimension; social dimension; företagsstyrningsdimension;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING   Titel: Hållbarhetsprestationer och bolagsskatt: Komplement eller substitut? - En kvantitativ studie om publika europeiska bolag   Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi   Författare: Nicklas Johansson   Handledare: Jan Svanberg   Datum: 2017 - Januari   Syfte: Företagens sociala ansvar (CSR) är en viktig fråga för många av företagets intressenter, inte minst samhället. Hur företag betraktar bolagsskatt som en del av detta ansvar är därmed en betydelsefull fråga då statens skatteintäkter bidrar till välfärden i samhället. LÄS MER

  5. 25. Vilka egenskaper värdesätter rekryterare inom komplex tjänsteförsäljning? : En studie genomförd med personlighetsverktyget "The Big-Five"

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Philip Grabert; Philip Sandberg; [2018]
    Nyckelord :Big Five; recruiters; sales recruiters; recruitment matching; recruiting methods;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Vilka egenskaper värdesätter rekryterare inom komplex tjänsteförsäljning? – En studie genomförd med personlighetsverktyget ”The Big-Five” Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Philip Grabert och Philip Sandberg Handledare: Jonas Kågström Nyckelord: Big Five, recruiters, sales recruiters, recruitment matching, recruiting methods Datum: 2018 – Maj Syfte: Syftet med denna studie är att beskriva och analysera vilken personlighetsprofil enligt Big-Five teorin, som rekryteringsansvariga verksamma inom komplex tjänsteförsäljning söker. Ansats/Metod: Studien utgår från en kvantitativ metod som via insamling av data från ett deduktivt förhållningssätt utgår från en positivistisk förutsättning. LÄS MER