Sökning: "c-uppsats lärare"
Visar resultat 1 - 5 av 53 uppsatser innehållade orden c-uppsats lärare.
1. "Det är trevligt att man ser varandra i Zoom, men..." : En kvalitativ studie om medarbetare på Högskolan i Gävles upplevelser av motivation under perioden av distansarbete till följd av Covid-19.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: ”Det är trevligt att se varandra i Zoom, men…” En kvalitativ studie om medarbetare på Högskolan i Gävles upplevelser av motivation under perioden av distansarbete till följd av Covid-19 Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Linus Nygårds och David Norlin Handledare: Daniella Fjellström Datum: 2022-05-23 Syfte: Syftet med studien är att öka förståelsen för hur medarbetare på Högskolan i Gävle upplevt att motivation har påverkats av distansarbete till följd av pandemin, samt hur det förändrats under den gångna perioden av distansarbete till följd av Covid-19. Metod: Studien utgår från ett konstruktivistiskt perspektiv. LÄS MER
2. Motivation till naturkunskap : En studie av elevers motivation till att lära naturvetenskap i gymnasieskolan
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Pedagogik, språk och ÄmnesdidaktikSammanfattning : Syftet med denna C-uppsats i lärande var vinna kunskap om elevers motivation till ämnet Naturkunskap. Studien genomfördes i två gymnasieklasser med inriktning mot samhällsvetenskap. Totalt deltog 35 elever och deras gemensamma lärare i studien. LÄS MER
3. Läroplanen2011 : För enhållbar framtid?
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för ekoteknik och hållbart byggandeSammanfattning : Denna C-uppsats undersöker Läroplanen 2011, Lgr 11, och dess centrala innehåll som berör miljö och hållbarhet. Lgr 11 har analyserats med hjälp av en för uppsatsen framtagen analysmodell som sammanfattar de planetära gränserna, FNs globala hållbarhetsmål och de svenska miljömålen i nio kategorier. LÄS MER
4. Attityder kring kärnkraft : Samband mellan attityd och plats
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : Denna C-uppsats utforskar faktorer som påverkar attityden gentemot kärnkraft för gymnasieelever i Östhammar och Uppsala. Till studien har en enkätundersökning samt gruppintervjuer genomförts. LÄS MER
5. Pedagogernas betydelse för barns matematiska utveckling i förskolan : Med fokus på lärmiljöer
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : I vår utbildning Lärare mot de tidigare åren, 210 hp, har vi valt att i vår C-uppsats studera hur pedagoger arbetar med lärmiljöer för att stimulera barnens matematiska utveckling i förskolan vilket också är vårt syfte. Lärmiljöer i förskolan är ett relativt outforskat område. LÄS MER