Sökning: "c-uppsats lärare"

Visar resultat 6 - 10 av 53 uppsatser innehållade orden c-uppsats lärare.

  1. 6. Serier i skolan : En C-uppsats i bildpedagogik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Olof Falk; Löfgren Michael; [2015]
    Nyckelord :Serier; bildpedagogik; bildundervisning; populärkultur; högstadiet;

    Sammanfattning : ABSTRACT Vår uppsats har som syfte att undersöka möjligheterna för och effekterna att använda sig av serier som undervisningsmedel inom bildpedagogiken. För att skapa oss en bild av detta valde vi att söka svar på hur skolväsendet traditionellt betraktat tecknade serier och annan populärkultur och jämföra detta med lärare och elevers syn på populärkultur och serier idag. LÄS MER

  2. 7. Belöningssystem– hjälpande eller stjälpande? : En fallstudie om karriärreformen förstelärare på en gymnasieskola i Gävle

    M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Erika Lundström; Alice Viklund; [2015]
    Nyckelord :Performance; performance management; reward systems; motivation; reward; satisfaction.; Prestation; performance management; belöningssystem; motivation; belöning; tillfredsställelse.;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Belöningssystem - hjälpande eller stjälpande? En fallstudie om karriärreformen förstelärare på en gymnasieskola i Gävle. Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Alice Viklund & Erika Lundström Handledare: Monika Wallmon & Lars Ekstrand Datum: 2015 – januari Syfte: Syftet med studien är att med avseende på prestation och motivation skapa förståelse för hur de anställda upplever implementeringen av performance management i form av monetära incitament. LÄS MER

  3. 8. Drama som pedagogisk metod i undervisningen : En intervjustudie i tre olika praktiker

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Linnea Carlsson; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : C-uppsats: ”Drama som pedagogisk metod i undervisningen.” Författare: Linnea Carlsson. Lärosäte: Högskolan i Gävle. Skriven: 2015 – 02 – 19 Denna studie undersöker lärare och pedagogers syn på drama som metod i undervisningen. LÄS MER

  4. 9. ”De e ju lite sunt förnuft å så...” : Om lärares perspektiv på fostran

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Anna Maria Olsson; [2014]
    Nyckelord :Content analysis; curriculum theory; elementary school; fostran; interview; teacher; Fostran; grundskolan; innehållsanalys; intervju; lärare; läroplansteori;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att se hur lärare i årskurs 1, 3 och 6 i olika socioekonomiska områden resonerar kring fostran i skolan. Studien grundar sig i en fundering som framkom i och med min C-uppsats: hur ser lärare på begreppet fostran? I den svenska läroplanen talas det om en fostran som inte är definierad och då det är lärarna som senare ska implementera sin tolkning av begreppet i sin verksamhet, är det intressant att se hur lärare resonerar kring begreppet. LÄS MER

  5. 10. IKT-verktyg vid lärande och kommunikation : Lärares användande av IKT-verktyg vid Högskolan i Gävle

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Eric Persson; [2014]
    Nyckelord :IKT; Webbaserade verktyg; Blackboard; Högskolan i Gävle;

    Sammanfattning : Persson, E. (2014). IKT-verktyg vid lärande och kommunikation. C-uppsats i Pedagogik. LÄS MER