Sökning: "c-uppsats marknadsföring"

Visar resultat 21 - 25 av 47 uppsatser innehållade orden c-uppsats marknadsföring.

  1. 21. Marknadsstrategi för lead generation : En studie om digitala marknadsstrategier och dess effekt på marknadsleads

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Emma Ståhl; Anna Pettersen; [2014]
    Nyckelord :Digital marketing; Market strategies; Lead generation; Digital tools; Market leads; Business-to-business; B2B; Digital marknadsföring; Marknadsstrategier; Digitala verktyg; Lead generation; Marknadsleads; Business-to-business; B2B;

    Sammanfattning : Titel:                                 Marknadsstrategi för lead generation: En studie om digitala marknadsstrategier och dess effekt på marknadsleads Nivå:                                 C-uppsats, kandidatexamen i Företagsekonomi Författare:                        Anna Pettersen och Emma Ståhl Handledare:                     PhD Agneta Sundström Examinator:                     PhD Lars-Johan Åge Datum:                             2014-Juni Syfte:                                Syftet med denna studie är att öka förståelsen för hur företag planerar, tillämpar och utvärderar strategier för digital marknadsföring med avsikt att generera leads. Metod:                              Flerfallstudien är av kvalitativ karaktär. LÄS MER

  2. 22. Employer branding : En studie av “The Employer Brand Mix”

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Hannan Mohammed Serag; [2014]
    Nyckelord :Employer Brand; arbetsgivarvarumärke; image; organisationskultur;

    Sammanfattning : Abstract Titel: Employer Branding: En studie av “The Employer Brand Mix” Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Hannan Mohammed Serag Handledare: Jens Eklinder Frick & Jonas Molin Datum: 2014 Bakgrund & syfte: Allt fler företag konkurrerar med varandra för att attrahera och behålla rätt personal. Det resulterar i att företag börja rikta sitt fokus på sina nuvarande och potentiella medarbetare. LÄS MER

  3. 23. En attraktiv arbetsgivare : En studie om vad fastighetsmäklarstudenter attraheras och påverkas av vid valet av arbetsgivare.

    Kandidat-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomi

    Författare :Isabelle Rosing; Martina Henke; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: En attraktiv arbetsgivare - En studie om vad fastighetsmäklarstudenter attraheras och påverkas av vid valet av arbetsgivare. Nivå: C-uppsats inom ämnet företagsekonomi Författare: Martina Henke & Isabelle Rosing Handledare: Sarah Philipson Datum: 2013 - augusti Syfte: Syftet med studien är att undersöka vad fastighetsmäklarstudenter attraheras och påverkas av vid valet av arbetsgivare. LÄS MER

  4. 24. Twitter - Ett hållbart komplement till den allmänna marknadsföringen hos fastighetsmäklarbyråer?

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Lisette Lexell; Johan Wirtz; [2013]
    Nyckelord :twitter; fastighetsmäklarbyrå; marknadsföring; gephi;

    Sammanfattning : ABSTRACT                                           Titel  Twitter – Ett hållbart komplement till den allmänna marknadsföringen hos fastighetsmäklarbyråer?   Nivå                                                   C- uppsats i Företagsekonomi   Författare                                         Lisette Lexell & Johan Wirtz   Handledare                                       Jonas Kågström   Datum                                               2012 – Maj   Syfte                                                  Syftet med denna uppsats är att få en klarare bild av hur fastighetsmäklarbyråers användning av det sociala nätverket Twitter ser ut, vad deras syfte med användningen är och vilken grupp av människor de vänder sig till. Vi vill få svar på om Twitter fungerar som ett hållbart komplement till den allmänna marknadsföringen hos fastighetsmäklarbyråerna. LÄS MER

  5. 25. En studie över hur den anställdas medvetenhet, förståelse och engagemang påverkar kundnöjdheten

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Emma Rydfjäll; Kimberly Pändel Lehn; [2013]
    Nyckelord :IBP-modellen; kundnöjdhet; varumärke; anställda; engagemang.;

    Sammanfattning : Abstrakt   Titel: En studie över hur den anställdes medvetenhet, förståelse och engagemang påverkar kundnöjdheten.   Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi med inriktning mot fastighetsförmedling   Författare: Emma Rydfjäll & Kimberly Pändel Lehn   Handledare: Lars-Johan Åge   Datum: 2013-maj   Syfte/bakgrund: Den interna marknadsföringen har blivit allt viktigare. LÄS MER