Sökning: "c-uppsats marknadsföring"
Visar resultat 21 - 25 av 47 uppsatser innehållade orden c-uppsats marknadsföring.
21. Marknadsstrategi för lead generation : En studie om digitala marknadsstrategier och dess effekt på marknadsleads
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Marknadsstrategi för lead generation: En studie om digitala marknadsstrategier och dess effekt på marknadsleads Nivå: C-uppsats, kandidatexamen i Företagsekonomi Författare: Anna Pettersen och Emma Ståhl Handledare: PhD Agneta Sundström Examinator: PhD Lars-Johan Åge Datum: 2014-Juni Syfte: Syftet med denna studie är att öka förståelsen för hur företag planerar, tillämpar och utvärderar strategier för digital marknadsföring med avsikt att generera leads. Metod: Flerfallstudien är av kvalitativ karaktär. LÄS MER
22. Employer branding : En studie av “The Employer Brand Mix”
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Abstract Titel: Employer Branding: En studie av “The Employer Brand Mix” Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Hannan Mohammed Serag Handledare: Jens Eklinder Frick & Jonas Molin Datum: 2014 Bakgrund & syfte: Allt fler företag konkurrerar med varandra för att attrahera och behålla rätt personal. Det resulterar i att företag börja rikta sitt fokus på sina nuvarande och potentiella medarbetare. LÄS MER
23. En attraktiv arbetsgivare : En studie om vad fastighetsmäklarstudenter attraheras och påverkas av vid valet av arbetsgivare.
Kandidat-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomiSammanfattning : Titel: En attraktiv arbetsgivare - En studie om vad fastighetsmäklarstudenter attraheras och påverkas av vid valet av arbetsgivare. Nivå: C-uppsats inom ämnet företagsekonomi Författare: Martina Henke & Isabelle Rosing Handledare: Sarah Philipson Datum: 2013 - augusti Syfte: Syftet med studien är att undersöka vad fastighetsmäklarstudenter attraheras och påverkas av vid valet av arbetsgivare. LÄS MER
24. Twitter - Ett hållbart komplement till den allmänna marknadsföringen hos fastighetsmäklarbyråer?
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : ABSTRACT Titel Twitter – Ett hållbart komplement till den allmänna marknadsföringen hos fastighetsmäklarbyråer? Nivå C- uppsats i Företagsekonomi Författare Lisette Lexell & Johan Wirtz Handledare Jonas Kågström Datum 2012 – Maj Syfte Syftet med denna uppsats är att få en klarare bild av hur fastighetsmäklarbyråers användning av det sociala nätverket Twitter ser ut, vad deras syfte med användningen är och vilken grupp av människor de vänder sig till. Vi vill få svar på om Twitter fungerar som ett hållbart komplement till den allmänna marknadsföringen hos fastighetsmäklarbyråerna. LÄS MER
25. En studie över hur den anställdas medvetenhet, förståelse och engagemang påverkar kundnöjdheten
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Abstrakt Titel: En studie över hur den anställdes medvetenhet, förståelse och engagemang påverkar kundnöjdheten. Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi med inriktning mot fastighetsförmedling Författare: Emma Rydfjäll & Kimberly Pändel Lehn Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2013-maj Syfte/bakgrund: Den interna marknadsföringen har blivit allt viktigare. LÄS MER