Sökning: "c-uppsats observation"

Visar resultat 6 - 10 av 16 uppsatser innehållade orden c-uppsats observation.

  1. 6. Kvalitetsarbete i skolan : exempel i Ljusdals kommun

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Anja Ljungh; [2011]
    Nyckelord :Kvalitetsarbete; utvecklingsarbete; målstyrning; lärande organisationer; brustna styrkedjor;

    Sammanfattning : ABSTRACT Titel: Kvalitetsarbete i skolan, exempel i Ljusdals kommun Nivå: C -uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Anja Ljungh Handledare: Pär Vilhelmson Datum: 2011-Januari Syfte:   Jag ville undersöka hur skolan använder verktyget Incito, som är framtaget som hjälp i verksamhetsstyrning, i sitt kvalitetsarbete. Två skolor, Färila skola och Stenhamreskolan i min hemkommun, fick agera exempel för att skapa större kunskap för hur kvalitetsarbete i skolan kan gå till. LÄS MER

  2. 7. Kvinna föds inte till man, kvinna blir det

    Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Daniel Samuelsson; [2011]
    Nyckelord :Genus; heteronormativitet; homosociala band; medier; skola;

    Sammanfattning : Denna C-uppsats är en kvalitativ studie om genus. Syftet med uppsatsen är att undersöka om och hur könsrollerna stärks i interaktionen mellan pedagog och elev samt även om detta är något märkbart elever sinsemellan i grundskolans yngre åldrar. LÄS MER

  3. 8. Graden av måluppfyllelse vad gäller kriminalvårdens centrala målsättningar för vårdares arbetstillfredsställelse på kriminalvårdsanstalten Härnösand

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Jennie Hamberg; [2011]
    Nyckelord :contingency theory; work satisfaction; the Swedish Correctional System; bureaucratic organization; management style; leader; follower; kontingensteori; arbetstillfredsställelse; kriminalvården; byråkratisk organisation; ledarstil; ledare; medarbetare;

    Sammanfattning : ABSTRACT   Titel: Graden av måluppfyllelse vad gäller kriminalvårdens centrala målsättningar för vårdares arbetstillfredsställelse på kriminalvårdsanstalten Härnösand   Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi   Författare: Jennie Hamberg   Handledare: Ernst Hollander   Datum: 2011 - januari   Syfte: Ett syfte med denna uppsats var att försöka ta reda på i vilken grad kriminalvårdarna på anstalten Härnösand kände arbetstillfredsställelse. Ett ytterligare huvudsyfte var att undersöka i vilken grad kriminalvårdens målsättningar angående kriminalvårdares arbetstillfredsställelse samstämde med hur kriminalvårdarna på anstalten Härnösand upplevde sin arbetstillfredsställelse. LÄS MER

  4. 9. Användbarhet för barn : En kvalitativ studie av SVT Play med fokus på användbarhet för barn i åldern 10-12 år

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Thomas Kjellberg; Mikael Lavrell; [2010]
    Nyckelord :Usability; children; usability testing; Användbarhet; barn; användbarhetstest.;

    Sammanfattning : This thesis investigates in which way principles and theories of usability is revelant when evaluating interactive systems for children aged 10-12. It also investigates whether there are specific factors that you should keep in mind while developing interactive products for the targeted group. LÄS MER

  5. 10. Lever varumärket hos anställda? : En kvalitativ fallstudie om Living the Brand i Friskis&Svettis och MQ 

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Sofia Carlsson; Sanna Nilsson; [2010]
    Nyckelord :Living the Brand; varumärke; internkommunikation; organisationskultur; organisationsidentitet;

    Sammanfattning : Titel: Lever varumärket hos anställda? – En kvalitativ fallstudie om Living the Brand i Friskis&Svettis och MQ Författare: Carlsson, Sofia och Nilsson, Sanna Handledare: Lars Palm Examinator: Ulrika Sjöberg Utbildningssäte: Högskolan Halmstad Sektion: Hälsa och Samhälle (HOS) Kurs: Medie- och Kommunikationsvetenskap 61-90 hp Delkurs: C-uppsats, 15 hp Språk: Svenska År: 2010 Syfte: Studera Living the Brand:s påverkan på Friskis&Svettis och MQ:s anställda som i sitt dagliga arbete möter kunden Teori: Service management, varumärke, the VCI Alignment Model, kommunikation, Living the Brand, Maslows behovstrappa, engagemang Metod: Kvalitativ intervju och kvalitativ observation utförda lokalt hos respektive organisation Resultat: Living The Brand fungerar i organisationerna och de kommunicerar båda kontinuerligt ut vision och kärnvärden till sina anställda för att varumärket ska bli starkt. Nyckelord: Living the Brand, varumärke, internkommunikation, organisationskultur, organisationsidentitet   Det blir allt viktigare för organisationer att stärka sitt varumärke. LÄS MER