Sökning: "c-uppsats psykologi"
Visar resultat 16 - 20 av 28 uppsatser innehållade orden c-uppsats psykologi.
16. Fyra personliga assistenters uppfattning av sina arbetsförhållanden : utbildning, stöd och en bra chef
Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och psykologiSammanfattning : Jeppsson, M (2008) Fyra personliga assistenters uppfattning av sina arbetsförhållanden - utbildning, stöd och en bra chef. C-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och psykologi, Högskolan i Gävle. Personlig assistent är ett yrke som funnits sedan 1994 och sedan dess har de personliga assistenterna blivit fler för varje år. LÄS MER
17. Krögares förhållningssätt till berusningsdrickande
Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och psykologiSammanfattning : Abstrakt Åberg, E. & Öhrn, L. (2008) Krögares förhållningssätt till berusningsdrickande. C-uppsats i pedagogik. LÄS MER
18. Elevers uppfattningar av sexualundervisningen i skolan
Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och psykologiSammanfattning : ABSTRAKT Titel Elevers uppfattningar av sexualundervisningen i skolan Detta är en C-uppsats inom pedagogik ifrån Högskolan i Gävle institutionen för pedagogik, didaktik och psykologi. Författare Maria Nylund Sammanfattning Ungdomar och unga vuxna i Sverige har i ett historiskt perspektiv ökat sitt risktagande i sexuella sammanhang. LÄS MER
19. Medarbetares upplevelser i samband med utbildningen Skiftarbetarkörkortet en utvärdering
Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och psykologiSammanfattning : Andersson, A. (2008) Medarbetares upplevelser i samband med utbildningen Skiftarbetarkörkortet – en utvärdering. C-uppsats i pedagogik, 15hp. Institutionen för pedagogik, didaktik och psykologi. LÄS MER
20. Barns mångkulturella formningar genom barnlitteraturen : Utifrån kvalitativ textanalys uförd på ett urval av Astrid Lindgrens verk
Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och psykologiSammanfattning : Abstrakt Examinationsnivå: Examensarbete, 15 högskolepoäng, inom lärarprogrammet Högskolan i Gävle Titel: Barns mångkulturella formningar genom barnlitteraturen: Utifrån kvalitativ textanalys utförda på ett urval av Astrid Lindgrens verk Författare: Edlund, Nadja Termin och år: Ht 2008 Institution: Institutionen för Pedagogik, didaktik och psykologi. Handledare: Daniel Pettersson Nyckelord: Mångkultur, litteratur perspektiv, barns formning, Astrid Lindgren Syftet med uppsatsen är undersöka vilka värderingar som ingår i benämningen mångkultur samt hur barns mångkulturella uppfattningar formas genom barnlitteratur representerad av utvalda verk författade av Astrid Lindgren. LÄS MER