Sökning: "c-uppsats relationsmarknadsföring"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden c-uppsats relationsmarknadsföring.

  1. 1. Hur påverkar kontantlösa banker relationen till kunderna?

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sofia Ågren; Nanette Brorén; [2013]
    Nyckelord :Cashless society; confidence in the banking; banking relationship with customers; cash management; cashless bank in Sweden; customer confidence; expectation; relationship marketing and customer relationship.; Kontantlöst samhälle; förtroende hos bank; bankernas relation till kunderna; kontanthantering; kontantlösa banker i Sverige; kundernas förtroende; förväntan; relationsmarknadsföring och kundrelationer.;

    Sammanfattning : Titel: Hur påverkar kontantlösa banker relationen till kunderna? Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Sofia Ågren och Nanette Brorén Handledare: Per-Arne Wikström Datum: Juni 2013   Syfte: Syftet är att belysa hur förändringen med bankernas kontanthantering i Sverige påverkar relationen med deras kunder med anseende på kundernas syn till de nya bankkanalerna.   Metod: Denna uppsats har genomförts med en kvalitativ metodansats, detta på grund av att vi ville få en djupare förklaring och förståelse till det fenomen som vi studerade. LÄS MER

  2. 2. Unik genom varumärkesidentitet - en studie av boutiquehotells varumärkesidentitet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sofia Karlsson; Frida Andersson Nerme; [2013]
    Nyckelord :differentiering och relationsmarknadsföring.; image; Nyckelord: varumärke; identitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Unik genom varumärkesidentitet - en studie av boutiquehotells varumärkesidentitet Författare: Frida Andersson Nerme & Sofia Karlsson Handledare: Christian Fuentes Nivå: C-uppsats Institution: Service Management, Campus Helsingborg - Lunds Universitet Datum: 2013 augusti Problemformulering: Ur hotellkedjornas standardiserade karaktär har boutiquehotellen vuxit fram som ett alternativ till det individuella. För att överleva på den hårt konkurrerade marknaden i London krävs en väl utförd differentieringsstrategi. LÄS MER

  3. 3. Facebook – en plattform för relationsmarknadsföring? : Hur resesamordnare använder Facebook som hjälpmedel i sin relationsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Erika Illerbrand; Linnea Granberg; [2012]
    Nyckelord :Facebook. Relationship marketing. Customer dialog. Word – of- mouth. Relationship; Facebook; relationsmarknadsföring; kunddialog; word- of- mouth; relation;

    Sammanfattning : Titel: Facebook - en plattform i relationsmarknadsföring? – Hur resesamordnare använder Facebook som hjälpmedel i sin relationsmarknadsföring. Nivå: C- uppsats i Företagsekonomi Författare: Linnea Granberg, Erika Illerbrand Handledare: Per-Arne Wikström Datum: 2012 maj Syfte: Syftet med undersökningen är att kartlägga hur resesamordnare använder Facebook i sin relationsmarknadsföring. LÄS MER

  4. 4. Hur bygger fastighetsbolagen relationer med sina hyresgäster?

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sölve Wängman; Milan Mihaljica; [2010]
    Nyckelord :relationer; lönsamhet; kunddialog; kundnöjdhet; win-win; Facility Management; Green Building; word-of-mouth;

    Sammanfattning : We describe in this work - how the commercial real-estate companies build relationships with their tenants. We describe also how the tenants experience these relationships with the real-estate companies. This work acts about relationships and its build-upp and conserving. LÄS MER