Sökning: "c-uppsats slutsats"

Visar resultat 1 - 5 av 258 uppsatser innehållade orden c-uppsats slutsats.

  1. 1. Kommunala fastighetskoncerners förberedelser: En fallstudie av implementeringen av det nya EU-direktivet CSRD. : En kvalitativ fallstudie på ett kommunalt koncernbolag.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Olle Detter; Oscar Runesson; [2024]
    Nyckelord :CSRD; Legitimitetsteorin; Signaleringsteorin; Intressentteorin; Hållbarhetsrapportering;

    Sammanfattning : AbstractTitle: Preparations of Municipal Property Companies: A Case Study of the Implementationof the New EU Directive CSRD.Level: C-thesis for bachelor's degree in Business AdministrationAuthors: Olle Detter och Oscar RunessonSupervisor: Jean Claude MutigandaDate: 2024 - JanuaryPurpose: The purpose of this study is to contribute to creating an understanding of howcompanies prepare for the new EU directive CSRD. LÄS MER

  2. 2. Corporate Social Responsibility och goodwillnedskrivning : En kvantitativ studie på 703 publika europeiska bolag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Fuad Anuar Ali; Jawad Taqwaei; [2023]
    Nyckelord :CSR; ESG; Goodwill Impairment; Stakeholder Theory; Socialt ansvar;

    Sammanfattning : Titel: Corporate Social Responsibility och Goodwill Impairment: Sambandet mellan CSR och goodwillnedskrivningar. En kvantitativ studie på 703 noterade europiska företag under 2022. LÄS MER

  3. 3. Effekten av influncer marknadsföring på konsumenter : En studie av hur influencer kampanjer påverkar konsumenternas varumärkeslojalitet och köpintention

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Charlotte Krönlein; Hanna Kram; [2023]
    Nyckelord :Influencer marknadsföring; köpintention; varumärkeslojalitet; social identitetsteori; electronic word of mouth; Theory of Planned Behavior.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel Effekten av Influencer Marknadsföring på konsumenters: En studie av hur influencer kampanjer påverkar konsumenternas varumärkeslojalitet och köpintention Nivå C- uppsats, 15 hp Författare Charlotte Krönlein och Hanna Kram Handledare Afshin Afsharipour Examinator Svante Andersson Termin VT 2023 Syfte: Syftet med studien är att förstå effekten av hur influencers medverkan i kampanjer på konsumenters varumärkeslojalitet och köpintention, samt att undersöka eventuella skillnader mellan män och kvinnor i detta sammanhang. Studiens syfte är att skapa en förståelse för hur mycket influencers medverkan i kampanjer påverkar människors vilja att köpa företagets produkter och hur de bidrar till varumärkeslojalitet, samtidigt som den tar hänsyn till skillnader mellan män och kvinnor. LÄS MER

  4. 4. Har Sveriges ekonomi återhämtat sig snabbare efter ekonomiska kriser av att ha en rörlig växelkurs?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionen

    Författare :Axel Söderpalm; [2023]
    Nyckelord :växelkurs; nyckeltal; kriser; återhämtning; euron; Business and Economics;

    Sammanfattning : Denna C-uppsats har till syfte att undersöka hur Sveriges rörliga växelkurs har påverkat landets återhämtning i samband med ekonomiska kriser. En jämförelse har gjorts med våra grannländer Danmark och Finland, som till skillnad från Sverige har en fast växelkurs mot euron. LÄS MER

  5. 5. Den könade och osynliggjorda funktionsnedsättningen. Strategier och upplevelser hos kvinnor med sent diagnostiserad ADHD.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Karin Lundquist; [2023]
    Nyckelord :Adhd; kvinna; stämpling; normer; självkänsla; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna C-uppsats inom sociologi, skriven vid Lunds universitet, rör erfarenheter av sen diagnos av ADHD hos vuxna kvinnor. Socialstyrelsen och tidigare forskning påtalar vikten av att upptäcka flickors ADHD tidigt i livet för att motverka negativa konsekvenser som flickor och kvinnor annars har en tendens att råka ut för. LÄS MER