Sökning: "c-uppsats sociala medier"

Visar resultat 16 - 20 av 25 uppsatser innehållade orden c-uppsats sociala medier.

  1. 16. ”Det är ju ett antal journalister som har ringt och sagt upp bekantskapen för alltid” : Fem journalister om hur det är att granska andra journalister

    Kandidat-uppsats, Institutionen för mediestudier

    Författare :Frick Johan; [2013]
    Nyckelord :Mediegranskning; journalistik;

    Sammanfattning : I denna C-uppsats i medie- och kommunikationsvetenskap redovisas resultatet av fem kvalitativa intervjuer. De intervjuade är fem yrkesverksamma granskande journalister. Syftet är att med utgångspunkt i deras tankevärld nå förståelse om hur det är att som journalist granska andra journalisters arbete. LÄS MER

  2. 17. "Har man inte Facebook, så finns man inte" : En kvalitativ jämförande fokusgruppanalys av deltagarnas användning och motivation till sociala medier

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Elin Eriksson; Johanna Gyllvik; [2013]
    Nyckelord :Sociala medier; behov; användning; motivation; beroende; stress;

    Sammanfattning : Sammanfattning Denna c-uppsats handlar om människors användning av sociala medier. Vår studie utgår ifrån metoden fokusgrupper. Vi har gjort intervjuer med fyra olika grupper. Två grupper med yngre deltagare i 20-årsåldern och två grupper med äldre deltagare i 50-årsåldern. LÄS MER

  3. 18. Strävan efter acceptans - Bloggars inverkan på unga flickors identitetsskapande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Johanna Johansson; [2013]
    Nyckelord :flickor; accepterat; osäkerhet; strävan; blogg; identitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problem/Bakgrund: I dagens moderna samhälle tillbringas allt mer tid till att vara verksam inom sociala medier. Bloggar som dagligen besöks av unga flickor är ett sätt att se hur andra har det vilket influerar dem till att vilja leva ett problemfritt liv och därför är det intressant att titta närmare på om det påverkar deras identitetsskapande. LÄS MER

  4. 19. Den digitala kaffestugans gråzon : En beskrivande studie om läkemedelsbranschens användning av sociala medier

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medier

    Författare :Louise Ottosson; Rebecka Hoberg; [2011]
    Nyckelord :Public Relations; Sociala Medier; Issues Management; Läkemedel; Omvärldsbevakningg;

    Sammanfattning : ABSTRACT   Titel Den digitala kaffestugans gråzon- En beskrivande studie om läkemedelsbranschens användning av sociala medier   Författare Louise Ottosson & Rebecka Hoberg   Handledare Emma Håkansson   Kurs Medie- och kommunikationsvetenskap GR (C), C-uppsats 15 hp, HT2010   Syfte Studien syftar till att beskriva hur läkemedelsbranschen använder sig av sociala medier utifrånde förutsättningar branschen har.Teoretiskt perspektivDen teoretiska grunden i denna studie bygger på Issues Management och Publics kopplat till Det nya medielandskapet. LÄS MER

  5. 20. Var är blattarna? : En studie om etnisk mångfald inom den svenska sportjournalistiken

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Poyan Ansari; Ramin Nouri; [2011]
    Nyckelord :etnicitet; journalistik; mångfald; sport; sportjournalistik;

    Sammanfattning : Syftet med denna C-uppsats är att genom samtalsintervjuer med sportjournalister med utländsk bakgrund få en bild av hur sportjournalisterna uppfattar sig i sin yrkesroll i kombination med sin utländska bakgrund. Dessutom har vi genomfört samtalsintervjuer med redaktionschefer på sportredaktioner. LÄS MER