Sökning: "café marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden café marknadsföring.
1. Teamwork makes the Theme work : A qualitative study on theming and performative labour as a differentiation strategy on SME Cafés in Sweden
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Servicescape is a physical setting where the performance, delivery and consumption are exchanged within a service marketplace. It includes sensory components, such as the theme of the place that has a high impact on customer perceptions and purchasing decisions and providing them with extraordinary experiences (Pine and Gilmore, 1999; Zeithaml, Bitner and Gremler, 2009). LÄS MER
2. The influence of Café culture in Tourism : - A global study on Vietnam, Japan, Sweden and the Netherlands
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Drinking coffee is often part of everyday life and thus, also strongly linked to our travel experience as well as tourism as a broad phenomenon then. The goal was to demonstrate the importance of different café cultures for developing coffee tourism by determining how much café culture affects a visitor's experience. LÄS MER
3. Småföretagens exponering i sociala medier : En kvalitativ studie om möjligheter, svårigheter, risker och framtidsvisioner
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : During the past few years, the usage of social media has increased. This has opened up opportunities for individuals and companies, including small businesses, to use this platform to gain profit. The purpose of this study is to investigate small businesses in their usage of social media. LÄS MER
4. Sinnesmarknadsföringens betydelse för ökad konkurrenskraft och utveckling av caféers servicelandskap
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor Studiens syfte är att undersöka hur servicelandskapet på traditionella caféer kan påverka de olika sinnena och kundens upplevelser. Syftet är också att kunna påvisa vad som kan anses vara unikt i servicelandskapet för traditionella caféer. LÄS MER
5. Traditionell caféverksamhet och modern marknadsföring : En Fallstudie
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Problemdiskussion: Uppsatsen behandlar frågan om hur en caféverksamhet med gamla anor kan utveckla sin marknadsföringsstrategi från traditionell produktfokuserad till ett fokus på kundupplevelser. Syfte: Cafébranschen i Växjö består idag av både stora cafékedjor som Espressohouse och mindre familjeägda caféer med tillhörande bageri och konditori. LÄS MER