Sökning: "calculus"

Visar resultat 1 - 5 av 141 uppsatser innehållade ordet calculus.

  1. 1. Individanpassad marknadsföring : En kvalitativ studie om individanpassad marknadsföring ur ett integritetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustav Wallin; Linus Sundqvist; [2024]
    Nyckelord :Individanpassad marknadsföring; Integritet; Privacy Calculus; Privacy Paradox;

    Sammanfattning : Individanpassad marknadsföring blir ett allt mer kraftfullt verktyg för företag. Den fortsatta framväxten av digitala medier leder till en ökad insamling av konsumenters persondata som används för att skräddarsy individuella erbjudanden. LÄS MER

  2. 2. Genetic Data Privacy and Consumer Choice Behavior: An Exploratory Study on Direct-To-Consumer Genetic Testing

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Inês Raeiro; Xuexin Li; [2023-07-03]
    Nyckelord :consumer privacy; privacy calculus theory; trust; genetic data privacy; direct-to-consumer genetic testing; consumer choice behavior;

    Sammanfattning : The rapid growth of the Direct-to-Consumer Genetic Testing (DTC-GT) industry has raised significant concerns regarding the collection, storage, and use of highly sensitive genetic information. This study aims to address the existing research gaps by examining consumer privacy and choice behavior in the context of DTC-GT. LÄS MER

  3. 3. ATT STÅ I KÖ FÖR ATT RÖSTA En kvalitativ intervjustudie om köande väljares uppfattningar och tankegångar kring valköer i det svenska riksdagsvalet 2022

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Filippa Grainger Staflin; [2023-01-30]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : A new electoral law was implemented in the Swedish parliamentary election of 2022. The aim was to strengthen electoral secrecy and meant that the voters took their ballot papers one by one behind the voting booth. Accordingly, the Electoral Authority issued a warning that the law could cause voting queues. LÄS MER

  4. 4. Konsumentens upplevda värde av personaliserad marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Matilda Staaf; Emma Olingsberg; [2023]
    Nyckelord :Personaliserad marknadsföring; personalisering- och integritetsparadoxen; The Privacy Calculus Theory; tjänstedominant logik; värdeskapande;

    Sammanfattning : Studien behandlar fenomenet personaliserad marknadsföring, som har avancerats i dess tillämpning på senare år och har kommit att bli en hyperanpassad upplevelse för mottagaren. Individens informationsutlämnande är centralt för företagens möjlighet att tillämpa marknadsföringsstrategin och därav har det konstaterats att det finns både fördelar och risker med personaliserad marknadsföring, vilket belyses av personalisering- och integritetsparadoxen. LÄS MER

  5. 5. Framtidens bilförsäkringar : en kvantitativ studie om attityd gentemot personligt anpassade bilförsäkringar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Lova Stifors; Alex Reeves; [2023]
    Nyckelord :Personligt anpassade bilförsäkringar; integritet; personlig information; upplevd fördel; upplevd risk; attityd; avsett beteende.;

    Sammanfattning : Car insurance is one of the most important and profitable markets within the property and casualty insurance industry. Therefore, there is a great interest in accurate pricing, both for insurance companies and policyholders. This study examines a pricing model (i.e. LÄS MER