Sökning: "calculus"
Visar resultat 1 - 5 av 141 uppsatser innehållade ordet calculus.
1. Individanpassad marknadsföring : En kvalitativ studie om individanpassad marknadsföring ur ett integritetsperspektiv
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Individanpassad marknadsföring blir ett allt mer kraftfullt verktyg för företag. Den fortsatta framväxten av digitala medier leder till en ökad insamling av konsumenters persondata som används för att skräddarsy individuella erbjudanden. LÄS MER
2. Genetic Data Privacy and Consumer Choice Behavior: An Exploratory Study on Direct-To-Consumer Genetic Testing
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : The rapid growth of the Direct-to-Consumer Genetic Testing (DTC-GT) industry has raised significant concerns regarding the collection, storage, and use of highly sensitive genetic information. This study aims to address the existing research gaps by examining consumer privacy and choice behavior in the context of DTC-GT. LÄS MER
3. ATT STÅ I KÖ FÖR ATT RÖSTA En kvalitativ intervjustudie om köande väljares uppfattningar och tankegångar kring valköer i det svenska riksdagsvalet 2022
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : A new electoral law was implemented in the Swedish parliamentary election of 2022. The aim was to strengthen electoral secrecy and meant that the voters took their ballot papers one by one behind the voting booth. Accordingly, the Electoral Authority issued a warning that the law could cause voting queues. LÄS MER
4. Konsumentens upplevda värde av personaliserad marknadsföring
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Studien behandlar fenomenet personaliserad marknadsföring, som har avancerats i dess tillämpning på senare år och har kommit att bli en hyperanpassad upplevelse för mottagaren. Individens informationsutlämnande är centralt för företagens möjlighet att tillämpa marknadsföringsstrategin och därav har det konstaterats att det finns både fördelar och risker med personaliserad marknadsföring, vilket belyses av personalisering- och integritetsparadoxen. LÄS MER
5. Framtidens bilförsäkringar : en kvantitativ studie om attityd gentemot personligt anpassade bilförsäkringar
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Car insurance is one of the most important and profitable markets within the property and casualty insurance industry. Therefore, there is a great interest in accurate pricing, both for insurance companies and policyholders. This study examines a pricing model (i.e. LÄS MER