Sökning: "callcenter motivation"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden callcenter motivation.

  1. 1. Motivation som en kulturell artefakt inom callcenter : En kulturstudie på DP Contact 

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Elin Erlandsson; Otto Lundahl; Fanny Simonsson; [2020]
    Nyckelord :Organisationskultur; motivation; callcenter; artefakter;

    Sammanfattning : Idag finns det mycket forskning kring begreppen organisationskultur och motivation. Det finns även forskning som menar på att organisationskultur och motivation samspelar med varandra. Däremot finns det begränsat med kvalitativa studier som studerar motivation inom callcenter. LÄS MER

  2. 2. ETT TEAM ÄR ENDAST LIKA STARKT SOM DEN SVAGASTE MEDLEMMEN - En studie om hur teamledare på ett Callcenter arbetar med motivation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Simon Braun; Natalie Eriksson; [2019-05-07]
    Nyckelord :Motivation; Motivationsarbete; Motivational work; Callcenter; Teamledare; Management; Team; Ledare;

    Sammanfattning : The chosen topic of this Bachelor Thesis is motivational work and how it is conducted in Call centers. Call centers are generally characterized by a high rate of staff turnover and was therefore an interesting field to research. LÄS MER

  3. 3. Fast lön, provision och lärande? : En kvalitativstudie om förutsättningar och utvecklingsmöjligheter för lärande hos medarbetare i ett callcenter.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Oskar Fors; Fanny Björklöf; [2015]
    Nyckelord :Workplace learning; learning activities; motivation for learning; adaptation oriented learning; callcenter; Arbetsplatslärande; läraktiviteter; motivation till lärande; anpassningsinriktat lärande; callcenter;

    Sammanfattning : In this study we aim to investigate what employees at a callcenter see as prospects, opportunities and barriers of learning within a company. To answer the purpose of this essay, two questions were formulated; "What opportunities for learning does employees experience in the company?" and "How can learning in the workplace improve for the sellers?". LÄS MER

  4. 4. Ett meningsfullt arbete : En socialpsykologisk studie om hur ett till synes monotont och enformigt arbete kan kännasmeningsfullt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Simon Claesson; Bleta Nimani; [2015]
    Nyckelord :Customer Service Employees; meaningfulness; motivation; well-being; social psychology; call-center; Kundtjänstmedarbetarna; meningsfullhet; motivation; välbefinnande; socialpsykologi; callcenter;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka meningsskapande som ett socialpsykologiskt fenomen. Mer specifiktförsöker studien förstå vad som motiverar kundtjänstarbetarna på ett callcenter i västsverige, till attfortsätta arbeta med ett arbete som är lågavlönat, hårt reglerat och monotont. LÄS MER

  5. 5. Lön, utveckling eller arbetskamrater? En studie om arbetstillfredsställelse och arbetsprestation bland telefonförsäljare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen för Pedagogik

    Författare :Dennis Rupertsson; Christoffer Stadig; Martin Taube; [2014]
    Nyckelord :Arbetsprestation; Arbetsmotivation; Hygienfaktorer; Motivationsfaktorer; Motivation; Arbetstillfredsställelse; Tillfredsställelse; Herzberg; Telefonförsäljare;

    Sammanfattning : Detta är en studie som behandlar arbetsmotivation och arbetsmotivationens förutsättningar bland olika kategorier av telefonförsäljare utifrån Herzbergs tvåfaktorsteori gällande hygien- och motivationsfaktorer. Studien belyser två övergripande frågeställningar. LÄS MER