Sökning: "callcenter personalomsättning"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden callcenter personalomsättning.
1. Guldklocka för trogen tjänst - ett minne blott? En fallstudie som studerar vilka motivationsfaktorer samt behov som uttalat beaktas och hur dessa praktiseras i realiteten inom ett callcenter
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Trenden att byta arbetsplats mer frekvent har ökat de senaste åren, och antas inte vända. Detta innebär stora utmaningar för organisationer, särskilt callcenters. LÄS MER
2. Delaktighet är det nya svarta : En fallstudie av internkommunikation under en organisationsförändring och Employer Branding
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Den här uppsatsen bygger på en fallstudie av ett callcenter i en pågående organisationsförändring och ett medvetet arbete med Employer Branding. Syftet var att undersöka vilka internkommunikativa strategier som bolaget använt sig av i inledningsfasen av organisationsförändringen samt det medvetna arbetet med Employer Branding. LÄS MER
3. Kartläggning av psykosocial arbetsmiljö på callcenter
L3-uppsats,Sammanfattning : Bakgrund: Av konkurrensskäl och p.g.a. krav på stor effektivitet och flexibilitet har många callcenterföretag problem med sin arbetsmiljö där inte bara de fysiska (ex. LÄS MER
4. Ungas arbetssituation i genomströmningsbranscher : En studie av callcenter och McDonald's
Magister-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Denna uppsats handlar om ungas arbetsmotivation och arbetstillfredsställelse i genomströmningsbranscher såsom callcenter och McDonald’s. Frågorna vi inledningsvis ställde oss är vad som motiverar ungdomar att söka sig till dessa arbetsplatser och vad som motiverar dem att stanna kvar. LÄS MER
5. Outsourcing av kundtjänst : - Vilka företag bör callcentren rikta sig mot?
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Information technology and globalization has led to an increasing competition and service production has been more and more independent of locations. This has made a market of outsourced telephone costumer service possible. Due to high establishment the market has been saturated and with that price has sunk. LÄS MER