Sökning: "campingplatser"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet campingplatser.

  1. 1. Från Camping till Glamping : En turismvetenskaplig studie kring implementering av glamping som verksamhetsutvecklingsstrategi för campingverksamheter

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Anna Larsson; [2023]
    Nyckelord :camping; glamping; business development; sustainable tourism; environmental sustainability; camping; glamping; verksamhetsutveckling; hållbar turism; miljömässig hållbarhet;

    Sammanfattning : Denna vetenskapliga studie har haft fokus på att se huruvida fenomenet glamping kan implementeras som utvecklingsstrategi inom campingplatser i Västra Götaland och Värmland. Även miljömässig hållbarhet utifrån de deltagande verksamheterna har studerats för att möjliggöra för att se likheter och skillnader mellan verksamheter inom glamping, camping med glamping och för renodlade campingverksamheter. LÄS MER

  2. 2. Logo: Kontaktlös nyckelöverföring

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Lovisa Stenberg; Hildegunn Strand; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att i samarbete med företaget Vendanor ta fram en produkt som gör nyckelöverlämning mellan två parter kontaktfri och säker. En marknadsundersökning, kundundersökning och litteraturstudie utfördes följt av identifikation av nödvändiga krav med hjälp av en QFD-matris. LÄS MER

  3. 3. Marknadsanalys av hopfällbart modulhus i massivträ

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Andreas Widegren; Pamela Nymberg; [2017]
    Nyckelord :Massivträ; modulhus; modulboende; fällbart; hopfällbart; temporärt boende; tillfälligt boende; shelter;

    Sammanfattning : Det finns ett behov av temporära boenden i modulhusformat inom flera grupper. Av de fyra undersökta hade i alla fall hjälporganisationer ett direkt behov av dem och vidare fanns det lösningar som skulle kunna göra både militär, campingplatser och evenemang till potentiella kunder. LÄS MER

  4. 4. Det ska va gôtt å leva : En studie om vilka förmåner som ger SCR:s campinggäster värde i ett lojalitetsprogram.

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Misel Andrasevic; Susanna Hammarström; [2008]
    Nyckelord :aktiviteter; förmåner; lojalitet; lojalitetsprogram; tillfredställelse;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har strukturen på konsumentmarknaden förändrats. Konsumentersbeteenden och förväntningar har gjort att det blivit svårt för företag att kommunicera medkunder via traditionella kanaler. Som ett led i det här har massmarknadsföring fått lämnaplats åt datadriven, segmenterad och differentierad påverkan. LÄS MER

  5. 5. Camping : Vad, Vem & Varför!

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Ann-Charlotte Nilsson; [2005]
    Nyckelord :camping; campingplatser; attityder; Sociology; Sociologi; Social Sciences;

    Sammanfattning : What on earth do people see in camping? Why do they choose this compact living in their holiday? All that people in caravans who are put together in a camp site. The purpose of my study was to find out who and wy. My ethnographic study in a camp site with participation observations, interviews and analysis have results in facts that show why. LÄS MER