Sökning: "cancer marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden cancer marknadsföring.
1. Den blå stolen : En studie om Barncancerfondens reklamfilmer
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Välgörenhetsorganisationer använder sig av emotionell marknadsföring, via bland annat storytelling i reklamfilmer, med avsikten att väcka känslor och erhålla monetära gåvor från mottagarna. En av dessa organisationerna är Barncancerfonden som år 2013 ändrade sitt kommunikationskoncept i takt med att forskningen inom barncancer gick framåt. LÄS MER
2. Domain Expertise–Agnostic Feature Selection for the Analysis of Breast Cancer Data
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : At present, high-dimensional data sets are becoming more and more frequent. The problem of feature selection has already become widespread, owing to the curse of dimensionality. Unfortunately, feature selection is largely based on ground truth and domain expertise. LÄS MER
3. Ultraprocessad mat : Sambandet mellan konsumtion av ultraprocessad mat, övervikt och fetma
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kemi och biomedicin (KOB)Sammanfattning : Introduktion. Ultraprocessad mat innebär industriellt producerad mat som ofta har ett lågt näringsvärde men hög energitäthet, t.ex. läsk, godis, sötsaker, chips och färdigmat. LÄS MER
4. Cultural Adaptation of Cancer Campaign Films : A comparison made between beauty commercials; United States ofAmerica and India.
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/BildproduktionSammanfattning : Uppsatsens syfte är att göra en filmanalys av kampanjfilmer om bröstcancer som var skapade av kosmetiska företag i Indien och U.S.A. I uppsatsen undersöks hur semiotiska resurser var påverkade av kulturen och hur kampanjerna har använt kulturell adaption i marknadsföringssyfte. LÄS MER
5. BIG TOBACCO HAS CANCER. IS INNOVATION THE CURE? Marketing innovation in the context of regulation: A case study of the tobacco industry
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Objectives: The tobacco industry has faced increasing marketing regulations since the danger of smoking was widely acknowledged in the 1960s. Critics have pointed out that the "big tobacco" have unlimited resources to circumvent regulations. LÄS MER