Sökning: "canon literature"

Visar resultat 1 - 5 av 94 uppsatser innehållade orden canon literature.

  1. 1. Initial Orbit Determination of Resident Space Objects From A Passive Optical Imaging System: : Application to Space Situational Awareness

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Rymdteknik

    Författare :Jessica McKenna; [2023]
    Nyckelord :Space Situational Awareness; Space Science; Angles-Only Initial Orbit Determination;

    Sammanfattning : The probability of satellite collisions and disintegrations cluttering the near-Earth orbital environmentis ever-growing. This is especially true for the congested Low Earth Orbit (LEO) regime; once a critical density of objects is reached, a collisional cascading is projected to generate runaway growth of theorbital population. LÄS MER

  2. 2. Att införa eller inte införa en svensk litterär kanon? : En litteraturstudie om ett eventuellt införande av en litterär kanon i svenskämnet för årskurs 4-6.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Annika Rehnberg; Kristina Ragnar; [2023]
    Nyckelord :Skönlitteratur; Svenskundervisning; Litteraturundervisning; Kanon; Årskurs 4-6;

    Sammanfattning : Det finns en pågående politisk debatt om Sverige ska införa en litterär lista, och/eller en säkerställd kanon i den svenska läroplanen. De nuvarande regeringspartierna med Sverigedemokraterna som stöd, har tagit fram Tidöavtalet 2022 som omfattar ett flertal ändringar i ämnet svenska. LÄS MER

  3. 3. Är kanon kanon? : En studie om svensklärares attityder till skönlitteratur och kanon

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Saga Ask Boström; Martina Carlsson; [2023]
    Nyckelord :canon; fiction; Swedish teachers; education; views on literature; curriculum; kanon; skönlitteratur; svensklärare; undervisning; litteratursyn; läroplaner;

    Sammanfattning : En stor del av det här arbetet har grundat sig i det politiska förslaget om att införa en läslista i skolan. Syftet med vår studie var därför att ta reda på sambandet mellan lärares syn på, och undervisning i, skönlitteratur samt deras inställning till en litterär kanon. LÄS MER

  4. 4. What to teach or how to teach? : A survey on the consequences a less detail-controlled curriculum has on English teachers´ choice of English-language literature

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Valentin Andrijevic; [2023]
    Nyckelord :Swedish National Curriculum; less detail-controlled; English-language literature; critical literacy; critical pedagogy; intersectionality; Half of a Yellow Sun; Swedish Cultural Canon of Literature;

    Sammanfattning : This essay aims to examine which consequences a less-detail controlled curriculum has on English teachers’ choice of English-language literature. With support from the literature review, this essay argues that an unofficial, tacit school canon of English-language literature mainly composed of ten literary works seems to have been established in Swedish upper-secondary schools, despite the Swedish National Curriculum not naming specific literary works educators in Sweden are required to use in their teaching. LÄS MER

  5. 5. Why read classic literature? : A mixed method study of English teachers’ and students’ attitudes toward classic literature in upper secondary school in Sweden

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Helin Levin; [2023]
    Nyckelord :English; classic literature; canon; teaching; attitude; upper secondary school; Sweden; questionnaire; interviews;

    Sammanfattning : This study aims to investigate both teachers’ and students’ attitudes toward classic literature in English language classrooms. The importance of the canon in education is also examined in the study. LÄS MER