Sökning: "capital"

Visar resultat 11 - 15 av 7422 uppsatser innehållade ordet capital.

  1. 11. Constructing Spaces of Intervention in Gothenburg's Urban Periphery; The production of “vulnerable areas” in the City’s official documents

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Melissa Lennartsson; [2024-01-26]
    Nyckelord :Vulnerable areas; urban policy; place-making; advanced urban marginality; safety security nexus; neoliberalism; Gothenburg;

    Sammanfattning : This study explores the construction of the “vulnerable area” by critically analyzing the assumptions, representations, and discourses that inform official documents targeting such neighborhoods. By conducting a qualitative content analysis on local policy produced in the City of Gothenburg, this thesis finds that such texts – through their imagination of space – produce “vulnerable areas” as spaces of intervention in need of extraordinary treatment. LÄS MER

  2. 12. Closing loops, opening minds. The role of social capital for knowledge sharing relationships in circular value networks.

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Jacopo Angeloni; Isak Axelson; [2024]
    Nyckelord :Social capital; Knowledge sharing; Circular economy; Value networks; Glass recycling;

    Sammanfattning : In the wake of the threats of climate change and natural resource depletion, an increasing number of companies are aligning their strategies and operations with the concept of the circular economy. The circular economy transition can be enabled by companies adopting novel circular business models, embracing collaboration and knowledge sharing between partners in broad circular value networks. LÄS MER

  3. 13. The crisisification of the European Single Market : A study investigating how changes to governance of the Single Market can be understood through crisisification

    Master-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Julia Linder; [2024]
    Nyckelord :crisisification; Single Market; European crises; institutional changes; security and risk;

    Sammanfattning : The European Single Market (SM) has typically been a symbol of economic integration and multilateralism within the European Union (EU). It operates within a robust regulatory framework aimed at ensuring the free movement of goods, services, people, and capital. LÄS MER

  4. 14. Norrlandsboomen – en kvalitativ studie om platsmarknadsföring för att attrahera nya invånare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Ivarsson Simon; Julia Karlernäs; [2024]
    Nyckelord :place marketing; place brand; ARA-model; new industrialization; skill shortage; platsmarknadsföring; platsvarumärke; ARA-modell; nyindustrialisering; kompetensbrist;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Norrlandsboomen - en kvalitativ studie om platsmarknadsföring för att attrahera nya invånare. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Julia Karlernäs och Simon Ivarsson Handledare: Katarina Arbin Datum: 2024 -januari Syfte: Denna uppsats syftar till att beskriva hur arbetet med platsmarknadsföring sker i samverkan mellan olika aktörer för att attrahera nya invånare till en ny geografisk plats Metod: Studien har använt sig av en kvalitativ metod med en abduktiv forskningsansats och grundar sig i insamlad empirisk data från sex intervjuer. LÄS MER

  5. 15. “Jag önskar att jag hade varit bättre på att nätverka” : En kvalitativ studie om chefers subjektiva resonemang kring det sociala kapitalets betydelse för karriärutveckling och yrkesutövande

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Lisa Lindskog; Moa Ramström; [2024]
    Nyckelord :Social capital; career development; career growth; promotion; career progress; managers; networking; contacts; contact network; Socialt kapital; karriärutveckling; chefer; nätverkande; kontakter; kontaktnät;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to increase the understanding of mangergers subjective experiences about the meaning of social capital. The study further aims to identify how managers work at increasing their social capital. The result in this qualitative study is based on interviews with six mangergers. LÄS MER