Sökning: "car purchase behavior"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden car purchase behavior.

  1. 1. Ursprungslandseffektens påverkan vid bilköp : En studie av svenska konsumenters uppfattning av kinesiska produkter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Philip Grane Elisson; Johanna Lindroth; [2024]
    Nyckelord :Country-of-origin COO ; Country-of-origin effects; Made in China; Purchase decision;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka vilka effekter COO har på svenska konsumenter gällande varumärken och produkter med ursprung från Kina.  Metod: Studien har utgått från en deduktiv process med en kvantitativ metod. LÄS MER

  2. 2. Driven by Zero Emissions or Paramount Prestige? - Investigating the Coexistence of Environmental Concern and Materialism in Predicting Purchase Intentions of Premium Electric Cars

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Gustav Olofsson; Pontus Winblad; [2023-07-03]
    Nyckelord :Premium Electric Cars; Consumer Intentions; Theory of Planned Behavior; Environmental concern; Materialism; Sustainability Luxury Paradox; SEM Analysis;

    Sammanfattning : As the world embraces sustainability, markets align with the shift and undergo transformations. One of which is the luxury segment, from which the integration of sustainability challenges the theorized paradoxical relationship of the two concepts. LÄS MER

  3. 3. CSR AND PURCHASE BEHAVIOUR : A Quantitative Study on The Impact of Various CSR Dimensions on Customer Purchase Behaviour

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Muhammad Tareq Ajji; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : abstract  Date:                                                           [2023-01-04] Level:                                                         Bachelor/Master thesis in Business Administration, 15 cr  Institution:                                             School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University  Authors:                                                   Muhammad Tareq Ajji                                                                                                  (97/01/30)                              Title:                                                            CSR and Purchase Behaviour- A Quantitative Study on The Impact of      various CSR Dimensions on Customer Purchase Behaviour Supervisor:                                             Ali Farashah  Keywords:                                                CSR dimensions, Legal CSR, Ethical CSR, Environmental CSR, Social CSR, Purchase Behaviour Research questions                                              1- What kind of impact do different dimensions of CSR activities (Legal, Ethical, Environmental, and Social) have on customers’ purchase behaviour in car & IT industries?  2- Which of the dimensions is the most effective?  3- Is the pattern the same between these two types of industries?   Purpose:                                                    This paper focuses on the car & IT industries. The primary goal is to examine the effect of various CSR dimensions on customer purchase behavior. LÄS MER

  4. 4. Köpintentionen vid införskaffning av en elbil : en jämförande konsumentstudie mellan Tyskland och Storbritannien, i samarbete med Polestar

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Albin Halling; Isak Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Technology acceptance model TAM ; customer experience; customer journey mapping; omnichannel; consumer behavior.; Technology acceptance model TAM ; customer experience; customer journey mapping; omnichannel; konsumentbeteende.;

    Sammanfattning : Skiftet från en bensindriven bil till en elbil är ett ämne som drastiskt accelererat under de senaste fem åren med motivation av miljömässiga fördelar. Detta skifte börjar inte bromsa in, utan snarare att fler konsumenter väljer en elbil framför en bil med en förbränningsmotor. LÄS MER

  5. 5. Man ska ha elbil? En kvantitativ undersökning kring vilka faktorer som påverkar konsumenters intention till att köpa elbil

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Celie Holmgren; Iris Viel Lamare; [2022]
    Nyckelord :Theory of planned behavior; Intention; Attitude; Value-Belief-Norm; Electric car;

    Sammanfattning : One of the sectors that contributes the most to greenhouse gas emissions is the ground transport sector. Cars that are fully or partially powered by electricity are an important tool to reduce emissions in this area. LÄS MER