Sökning: "carl johan holmqvist"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden carl johan holmqvist.

  1. 1. ”Den talar till mig från olika dimensioner” : Reklambilder ur ett perspektiv av en gemensam föreställningsvärld

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur och kommunikation

    Författare :Carl Johan Holmqvist; [2010]
    Nyckelord :Social Anthropology; advertisement; ontology; phenomenology; imagination; imaginary world; acquisitive society; Socialantropologi; reklam; ontologi; fenomenologi; fantasi; föreställningsvärld; konsumtionssamhället;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att framhålla ett perspektiv på reklambilders symboliska och ontologiska egenskaper. Studien grundar sig i tre informanters egna betraktelser av den inre varseblivning och de känslor som uppdagats då de beskådat reklambilder. LÄS MER

  2. 2. Lägerelden : Betydelsen av känslor och emotioner för reklamvärldens skapelser. En studie i kreativitet hos en reklambyrå.

    Magister-uppsats, Institutionen för kultur och kommunikation

    Författare :Carl Johan Holmqvist; [2010]
    Nyckelord :Social anthropology; creativity; creatives; advertisement; media; phenomena; phenomenology; feelings; emotions; intuition; the unconscious; Socialantropologi; kreativitet; kreatörer; reklam; media; fenomen; fenomenologi; känslor; emotioner; intuition; det omedvetna;

    Sammanfattning : Denna studie är grundad i intervjuer som ägde rum på en reklambyrå. Studiens syfte är att utforska innebörden av 'kreativitet' i reklamvärlden. I intervjuerna betonade informanterna i synnerhet vikten av att reklam kommunicerar genom känslor och emotioner. LÄS MER