Sökning: "caroline martinsson"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden caroline martinsson.

  1. 1. Women-Oriented Communities as Grassroots Innovators Striving for Gender Equality in the Tech Industry

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Caroline Martinsson; Filip Winter; [2022]
    Nyckelord :Grassroots innovation; sustainability transitions; gender equality; STEM; sustainable development; women-oriented communities; Gräsrotsinnovation; hållbarhetsövergång; jämställdhet; hållbar utveckling; kvinnoorienterade forum;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to explore and explain the role of women- oriented communities as grassroots innovators operating in niches and supporting gender equality in the STEM industry. Special attention is given to the noticeable dual function of the communities, as on one hand exclusive and protected spaces operating within market niches and, on the other hand, as arenas for gaining momentum to accommodate social change. LÄS MER

  2. 2. Switching Costs within the Travel Industry : The Impact on Brand Loyalty

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Caroline Martinsson; Daniela Nilsson; [2020]
    Nyckelord :business administration; loyalty; brand; branding; switching costs; travel; brand loyalty; customer satisfaction; brand trust;

    Sammanfattning : The travel industry is a fast-growing sector with an increasing competition. The three largest charter enterprises in Sweden are TUI, Apollo, and Ving. These enterprises offer similar services and, therefore, efficient branding is important to be able to create brand loyalty. LÄS MER

  3. 3. Oatly - på allas läppar, i dubbel bemärkelse : En studie om konsumenters attityd mot livsmedelsföretaget Oatly

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Beatrice Dicksson; Caroline Martinsson; [2020]
    Nyckelord :Brand image; marketing; attitudes; CSR; Varumärke; marknadsföring; attityd; CSR;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur konsumenter uppfattar Oatlys marknadsföring och framförallt deras marknadsföring kring deras CSR-arbete. Studien undersöker även konsumenternas attityd gentemot företagets varumärke. Studiens teoretiska ramverk bygger på teori inom CSR, attityd och varumärke. LÄS MER

  4. 4. Upplevelsen av fysisk aktivitet vid depression och depressiva symptom : - En litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HHJ, Avd. för omvårdnad

    Författare :Caroline Brändström; Fanny Martinsson; [2019]
    Nyckelord :Depression; physical activity; experience; nurse.; Depression; fysisk aktivitet; upplevelse; sjuksköterska;

    Sammanfattning : Bakgrund:Depression ökar och beräknas globalt år 2020 vara den sjukdom som flest individer lider av. Idag behandlas depression främst med farmakologisk behandling såsom antidepressiva läkemedel, vilket ger en ökad risk för biverkningar. LÄS MER

  5. 5. Reciprok undervisning som metod för ökad läsförståelse : En litteraturstudie om vad svensk forskning anser om reciprok undervisning som metod för ökad läsförståelse

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Caroline Martinsson; [2016]
    Nyckelord :Reciprok undervisning; Läsförståelse; Grundskolan; Grundsärskolan; Gymnasiesärskolan;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate what scholars in Sweden think about reciprocal teaching as a method for increased reading comprehension. This area is not an area that is researched a lot in Sweden so the knowledge is limited but the studies that has been conducted shows that especially students with a low reading comprehension answers well to RT. LÄS MER