Sökning: "case hotell"

Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser innehållade orden case hotell.

  1. 1. ONLINE KUNDRECENSIONERS PÅVERKAN PÅ KONSUMENTERS KÖPINTENTION INOM HOTELLBRANSCHEN : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Alexandra Eklund; Emma Lundström; Emma Sahlberg; [2023]
    Nyckelord :Online kundrecensioner; köpintention; hotellbranschen; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka i vilken utsträckning konsumenter inom hotellbranschen påverkas av konsumentrecensioner online, och vilka faktorer som haft inverkan på i vilken utsträckning konsumenter var mottagliga för kundrecensioner. Faktorer som kvantiteten och kvalitet på recensioner, recensionens plattform, om recensionen var positiv eller negativ, varumärkeskännedom och tidens relevans. LÄS MER

  2. 2. Skäliga åtgärder utifrån räddningstjänstens förelägganden

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Brandteknik

    Författare :Jonas Larsson; [2021]
    Nyckelord :Lagen om skydd mot olyckor; LSO; bedömning; omfattning; tillsyn; brandsyn; brandskydd; skäligt brandskydd; MSB; fallstudie; enkät; Norrtälje; Uppsala; Attunda; brandkår; hotell; vårdboende; räddningstjänst; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : According to Swedish Law (2003:778) on protection against accidents, LSO, the one who owns a building or conducts operations in a building has the ultimate responsibility of their fire protection. To a reasonable extent, there must be equipment for lifesaving in the event of a fire, as well as other measures which must be taken to prevent fire and limit damage as a result of fire. LÄS MER

  3. 3. Upplevelse av ljusrummet mellan fasadbelysning på historiska byggnader och stadsrummet

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskap

    Författare :Erik Nylander; Johan Söderberg; [2020]
    Nyckelord :FOG; historical buildings; light zone; light room; urban space; urban design; cityscape; nightscape; façade; façade lighting; light; lighting.; FOG; historiska byggnader; ljuszon; ljusrum; stadsgestaltning; stadsrummet; natt stadsrummet; fasader; fasadbelysning; ljus; belysning.;

    Sammanfattning : This study was conduct as a candidate thesis at Jönköping’s School of Engineering. The purpose of the study was to examine how the light zone of façade lighting on a historical building is perceived in correlation to the cityscape. LÄS MER

  4. 4. Intresseavvägningar för planprojekt - inom Stockholms innerstad

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Joel Wennström; [2020]
    Nyckelord :Stockholm; balancing of interests; public interests; common good; private interests; ideology; detailed development plan; the land and environmental court; the land and environmental supreme court; county administrative board; appeals; the dynamometer model; the beam scale model; utilitarianism; unitary; rights-based; dialogical; planning and building act; environmental code; Stockholm; intresseavvägning; allmänintresse; allmänna intresse; enskilda intressen; ideologi; detaljplan; mark- och miljödomstolen; mark- och miljööverdomstolen; länsstyrelsen; överklaganden; balanasvågsmodell; fjädervågsmodell; Utilitarianism; unitary; rights-based; dialogical;

    Sammanfattning : I denna uppsats studeras hur avvägningarna mellan allmänna och enskilda intressen hanteras avde dömande organen och hur de olika sakägarna resonerar utifrån de olika intressena. Arbetet har genomförts som en fallstudie där fyra olika byggprojekt studerats. LÄS MER

  5. 5. Varumärkeskommunikation i kristider : En studie av aktörer inom resebranschen i ett uppmärksamhetsekonomiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Josefine Höög; Simon Sjöhed; [2020]
    Nyckelord :Brand communication; Varumärkeskommunikation;

    Sammanfattning : Bakgrund: Till följd av att Sverige befinner sig i en kris orsakad av coronaviruset har tjänstesektorn drabbats hårt och är i stort behov av äkta varumärkeskommunikation för att engagera publik till att stötta dem. I kristider ökar publikens förväntan på samhällsansvar och relevant kommunikation från varumärken, vilket ställer krav på att kommunikationen uppfattas som trovärdig och äkta för att marknadsföringen ska få positiv effekt för varumärket. LÄS MER