Sökning: "case i specialpedagogik"
Visar resultat 6 - 10 av 36 uppsatser innehållade orden case i specialpedagogik.
6. PRESERVICE TEACHERS’ PROFESSIONAL IDENTITY DEVELOPMENT THROUGH PRESERVICE TEACHER EDUCATION PROGRAMME A Case Study at the Regional Teacher Training Center, Cambodia Puthika Cheab Master’s thesis:
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Aim: The current study was conducted to explore how preservice teachers construct their professional identity through their participation in the preservice teacher education programme. Theory: The study employed Kelchtermans’s (1993) Teachers’ Interpretive Framework to capture preservice teachers’ perceptions of teachers’ professional identity and Wenger’s (1998) Community of Practice to discover how they form their professional identity through membership in the community of practice of preservice teachers. LÄS MER
7. Hunden som nyckel till lärandet : Fyra fallstudier om hundassisterad pedagogik
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : I föreliggande studie har arbetssätt, upplevelser och konsekvenser av hundassisterad pedagogik i fyra elevärenden undersökts. Studien grundas på en kvalitativ ansats genom femton semistrukturerade intervjuer med elever, hundförare, vårdnadshavare och lärare. Dessa elevärenden bildar tillsammans fyra case. LÄS MER
8. EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT AND MOTHER TONGUE TUITION AT A CROSSROADS
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Aim: The aim of this research is to investigate how ESD intersects with the subject of Mother Tongue Tuition in the compulsory school system via one municipality in Sweden. This is done by engaging with two analytical foci: i) the analysis of attitudes and responses to ESD in MTT. LÄS MER
9. The expulsion of pregnant students in Uganda: Teacher perspectives on a contravention of 'Education for All’
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : The denial of formal education to pregnant pre-tertiary school students contravenes universal access to quality education, yet the latter is a key aspiration of the 21st century. Only recently, in 2015, did Uganda draft guidelines on preventing and managing HIV/AIDS and pregnancy in school settings, with a COVID-19 related update in 2020. LÄS MER
10. Vem är jag och vem blir jag? : En fallstudie om övergången från förskolan till förskoleklassen och fritidshemmet
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : The aim of the study has been to highlight opportunities and obstacles for children to develop a positive identity after the transition from preschool to preschool class and school-age educare. Previous research shows that an individual's perceived identity changes when transitioning to new contexts, which often entails new roles and new positions. LÄS MER