Sökning: "case marknadskommunikation"
Visar resultat 1 - 5 av 62 uppsatser innehållade orden case marknadskommunikation.
1. Marknadskommunikation under Covid-19 : en studie om Liseberg
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Covid-19 slog till hårt på världen och resulterade i avspärrningar och begränsningar på ett sätt människor inte varit med om tidigare. Liseberg var ett av de företag som tvingades stänga ner och under de 520 dagarna som parken var nedstängt var de tvungna att tänka gällande hur de kommunicerade till sina besökare via olika marknadskanaler. LÄS MER
2. TikToks kraft att påverka : En analys av företags övertalningsstrategier på TikTok
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : The study aims to reveal companies' persuasion strategies on TikTok. TikTok has shown to be an effective marketing tool and today consumers feel like they often overspend their money on stuff they can't afford. This context birthed the idea to our study. LÄS MER
3. Att särskilja sig genom grön marknadsföring : en flerfallstudie på modebranschen
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : I dagens samhälle har den gröna marknadsföringen blivit allt vanligare, det beror på att konsumenter har blivit medvetna om klimatförändringar som modeindustrin står för. Modeföretagen har stor påverkan på klimatet samtidigt som konsumtion av kläder har ökat den senaste tiden. LÄS MER
4. Lika barn leka bäst : En fallstudie om Mimer AB:s varumärkesidentitet- och image uppfattad av studenter
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Date: 2022-06-02 Level: Bachelor Thesis in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalens University Title: Birds of a feather flock together - A case study about Mimer AB’s brand identity- and image perceived by students. Supervisor: Lennart Haglund Keywords: The Identity Prism, brand identity, brand image, marketing communication Research questions: How do Mimer identify their brand towards students?What is the students’ image of Mimer?Which are the differences between the received image and the identity communicated by Mimer? Purpose: The purpose of this study is to examine students’ perception about the housing association Mimer AB. LÄS MER
5. Rethinking the Spectrum of Marketing Communication Tools in B2B : An Explanatory Case Study from a Multinational Automation Company
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Title: Rethinking the Spectrum of Marketing Communication Tools in B2B Date: 2022-06-03 Level: One-Year Master’s Thesis 15, ECTS Institution: Karlstad Business School Authors: Jonathan Segerström & Elina Tidström Tutor: Bo Rundh Keywords: Business-to-business (B2B), Business marketing, Marketing communication, Digital media. Research question: How does a company within the automation industry work with their marketing communication? Purpose: The purpose of this study is to explain the transformation of marketing communication in a company within the automation industry. LÄS MER