Sökning: "case study on crm in banking"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden case study on crm in banking.

  1. 1. Överlapp mellan arbetssystem vid automatisering av CRM-processer : En fallstudie om hur relationen mellan två IT-beroende arbetssystem, CRM-avdelningen och privatrådgivning, påverkas av automatiseringen på en bank

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Strahinja Krkovic; [2022]
    Nyckelord :IT-beroende arbetssystem; CRM; informationssystem; automatisering;

    Sammanfattning : For banks, Customer Relationship Management (CRM) is an opportunity to create long-term relationships with customers with the intention of offering value for both the customer and the bank. In order to offer the best possible service to each individual customer and meet their expectations, bank staff need to choose the right approach based on the information provided by CRM tools. LÄS MER

  2. 2. Customer Relationship Management och digitalinnovation, finns det ett samband? : En fallstudie kring hur CRM används i ett företag inom bank och försäkringsbranschen för att främja digital innovation

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Daniela Lundbom Racetovic; Ellen Johnzon; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Knowing Your Customer - The Versatility of CRM in Modern Banking : A case study of niche banks in Sweden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Fredrik Schmiterlöw; Hampus Renfors; Filip Åberg; [2017]
    Nyckelord :Customer Relationship Management; Loyalty; Multichannel; Omni channel; Banks; Customer Relations;

    Sammanfattning : Niche banks emerged from deregulation of the financial market and from the increasing distrust of the established banking oligopoly in Sweden. From its establishment, niche banks narrowed their scope and targeted certain profitable segments of the banking market. LÄS MER

  4. 4. Bankvärldens framtid : En studie kring hur banker utnyttjar den teknologiska utvecklingen och digitaliseringen av tjänster, samt dess påverkan på kundrelationer, förtroende och lojalitet

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sebastian Grip; Gustav Hellström; Tobias Skyttevall; [2017]
    Nyckelord :Förtroende; lojalitet; digitalisering; bank; e-CRM; PSD2;

    Sammanfattning : Titel: Bankvärldens framtid: En studie kring hur banker utnyttjar den teknologiska utvecklingen och digitaliseringen av tjänster samt dess påverkan på kundrelationer, förtroende och lojalitet   Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi   Akademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Högskola   Författare: Sebastian Grip, Gustav Hellström och Tobias Skyttevall (92/04/22), (94/02/28), (95/05/21) Handledare: Hadjikhani, Annoch   Datum: 05–06–17   Bakgrund: Att skapa en lojal kund genom att ligga i framkant och hela tiden erbjuda det senaste på marknaden vad det gäller digitala tjänster är viktigt för bankernas överlevnad. Ett krig pågår mellan de traditionella bankerna och uppstickare, enligt Thulin (2016). LÄS MER

  5. 5. Digitalakundrelationer : Enfallstudieinomdensvenskabanksektorn

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Gabriella Asphede; Amanda Persson; [2015]
    Nyckelord :Digitalization; CRM; RM; Digital relationships; Prosumption; Banking; Ebanking; M-banking; Digitalisering; CRM; RM; Digitala relationer; Prosumtion; Banksektorn; Internetbank; Mobilbank;

    Sammanfattning : Bakgrund: Digitalisering är ett aktuellt ämne som ofta uppmärksammas i svensk media. Medfokus på digital utveckling har bankers kundrelationer skiftat från fysiska möten till att i dagbli mer av en digital relation.Syfte: Studien har som syfte att fördjupa diskussionen kring digitala kundrelationer inom densvenska banksektorn. LÄS MER