Sökning: "case study on porter five forces model"
Visar resultat 16 - 20 av 20 uppsatser innehållade orden case study on porter five forces model.
16. Strategic Management : A combination of the internal and external perspective
Magister-uppsats, IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Strategic management has long been viewed as the concept and process that link an organization and its environment together (Leibold, Probst & Gibbert, 2002). It consists of the analysis, decisions and actions an organization undertakes in order to create and sustain competitive advantages (Dess, Lumpkin & Taylor, 2005). LÄS MER
17. Att använda omvärldsanalys för att identifiera efterfrågan och behov av miljöteknik : en metodstudie
Master-uppsats, KTH/Industriell ekologiSammanfattning : Denna rapport är resultatet av ett examensarbete omfattande 20 poäng på Industriell Ekologi på KTH, Stockholm. Examensarbetet utförs som en del i projektet Omvärldsanalys för att identifiera och sprida kunskap om efterfrågan av miljöanpassade varor, tjänster och system på IVL Svenska Miljöinstitutet AB. LÄS MER
18. In Search of Maintaining Competitiveness through Industry Analysis- The case of the rubber subcontractors in the automotive industry
Magister-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : With the purpose of expanding our understanding on the main causes that make maintaining competitiveness a challenging issue for companies in an industry, a qualitative research is conducted in this thesis based on Porter theoretical framework (i.e. LÄS MER
19. Konkurrenssituationen för den svenska morotsbranschen
L3-uppsats, SLU/Dept. of Crop ScienceSammanfattning : The Swedish carrot market is dominated by a few big companies and three of them stands for 50 % of the market. During the last twenty years the number of growers has decreased, the area and the harvest have increased. LÄS MER
20. The successful elements of the Gazelles - A case-study of Gary Hamel’s Business Model applied to rapid-growing companies in the region of Gothenburg
C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Background: Business strategies in order to succeed must be adapted to the rapid changes of an industry in order to achieve sustainable competitive advantages. Gary Hamel, Igor Ansoff and Michael E. Porter present strategic choices for the growth and expansion of a company. LÄS MER