Sökning: "casino reklam"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden casino reklam.

  1. 1. Varningssignaler om spelmissbruk

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Sivar Shwan Aziz; Taha Mustafa; [2020]
    Nyckelord :User experience; online casino; gambling addiction; Nielsens Heuristics;

    Sammanfattning : Online casino var tillgängligt för 10 år sedan men inte i samma utsträckning. Samtidigt harspelindustrin expanderat och onlinespel har blivit mer tillgängligt genom teknikutvecklingenför telefoner och surfplattor. Online casinos prioritet är att få nöjda kunder som tycker omspel och plattformen de använder. LÄS MER

  2. 2. Varningstexter i spelreklam: En experimentell studie om effekter av varningstexter i reklam för onlinecasinon

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Josefine Fellbom; Maja Förberg; [2019]
    Nyckelord :Warning; Online casino; Advertising for online casinos; Gambling;

    Sammanfattning : The rising amount of advertising for online casinos, as well as its often aggressive and provocative message, has contributed to a general debate among the Swedish public to curb advertising for the product category. One alternative to increase the extent to which the advertising is moderate involves the use of warnings in advertisements. LÄS MER

  3. 3. Ett spel för galleriet : en studie om svensk spelreklam

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Filip Tagesson; Sebastian Ekström; [2018]
    Nyckelord :Gambling; Winning; Gambling culture; Consumer culture theory; Representations; Semiotics; Spel; Vinnande; Spelkultur; Consumer culture theory; Representationer; Semiotik;

    Sammanfattning : Studien har utgångspunkt i den föreslagna upplösningen av det svenska spelmonopolet. Lagregleringen föreslås träda i kraft i början av 2019 för att tillåta privata spelaktörer att både agera och marknadsföra sig på den svenska spelmarknaden på lika villkor som de statligt ägda spelbolagen idag har. LÄS MER

  4. 4. En granskning av de utländska spelbolagens marknadsföring mot den svenska marknaden

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Robin Möller; Niklas Olsson; [2018]
    Nyckelord :Marketing; Casino; CSR; Digital; Ethics;

    Sammanfattning : De utländska spelbolagens omfattande marknadsföring mot den svenska marknaden är påtaglig och de senaste åren har omsättningen av spelrelaterad reklam ökat markant. Denna ökning sker trots det svenska spelmonopolet som innebär att endast bolag med licens utfärdat av staten får verka och marknadsföra sig i Sverige. LÄS MER

  5. 5. Konsumentbeteende online : En analys av spelkonsumenters reaktioner och beteende på nätet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Jenny Gunnarsson; Maria Slivo; [2017]
    Nyckelord :consumer behaviour; online gambling; gambling commercials; marketing; casino; konsumentbeteende; spelkonsument; spelreklam; marknadsföring; kasinospel;

    Sammanfattning : Problem background: The online gaming industry has exploded and the number of consumers who play casino games has increased markedly in recent decades. In Sweden, the state has a monopoly on the gambling market and is not allowed to market casino games. LÄS MER